Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er gravid og bor i et rekkehusområde. Det er ett navn vi syns er veldig fint, og som vi ønsker å gi babyen. "Problemet" er at ei jente i naborekka heter det samme. Denne jenta er 7 år, og leker av og til med jenta mi på 4. Så da kan jeg vel ikke gi dette navnet til babyen?????
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Koffør sku du ikke kunne gjøre det? Æ kan jo ikke akurat bli sur på naboen før dæmmes unge heite det samme som min elste....
brooklyn Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 du kan jo det. Ingen har enerett på navn. Men, nå skal det sies at jeg skygget vannvittig over i min barselrus da en nabo her ute kalte sin nyfødte sønn det samme som min eldste sønn (hennes ble født tre dager etter min yngste). Anyways jeg har jo ikke enerett på navnet hans, men jeg ble litt sur likevel. Møtte henne i går og hun gratulerte med lillefrøkendings og sa at hun hadde fått et nydelig navn som passet SÅÅ godt sammen med brødrene sine. Alt inni meg skrek "men faen heller, om du kopierer det navnet også, da blir jeg hysterisk". Så bruk navnet på din egen unge, nabodamen kommer ikke til å si noe, men kanskje tenke noe inni seg, og det er helt lov:)
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Takk for svar! Hm, kanskje jeg skal vurdere å babyen det navnet likevel...... HI
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Jeg synes det kommer veldig ann på hvilket navn det er! Hvis det er et som er mye brukt for tiden, så må de jo bare regne med at noen velger det samme navnet. Men hvis jeg hadde hatt et veldig uvanlig navn på mitt barn, så hadde jeg blitt småsur hvis noen tok det samme;) Får vi vite hvilket navn du tenker på?
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Et helt vanlig navn. Veldig vanlig for noen år siden.....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Bare bruk det navnet du vil du Hva om dere flytter til en annen gate om noen år, der det er 4 stk med samme navnet. Skal du skifte navnet på barnet Nei du skal ikke ta hensyn til om en nabo har et barn med det navnet Kos deg
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Da kan det ikke være noe problem. Hvis det er navn som f.eks. Emilie, Julie, Nora, Emma, Mia e.l. så kjør på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå