Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Tenkte jeg skulle lage en oppsamlingstråd med konkrete tips! Hva gjorde du for å få barnet til å bli avennet med flasken? Beskriv gjerne så detaljert som mulig, samt barnets alder :-)
Guttemamma x 3 Skrevet 6. mai 2010 #2 Skrevet 6. mai 2010 Minstemann her er født i uke 35 og vi fikk egentlig til amminga med en gang, men så fikk gulsott og ble for slapp. Måtte få kontroll på hvor mye han spiste så da ble det flaske med pumpemelk i 6 uker. Prøvde litt amming innimellom, men han var ikke spesielt ivrig, ville heller ha flaske. Da vi passerte termin og han var over 3 kg. begynte jeg å bytte ut et og et måltid med pupp, og plutselig var han 100% på pupp. Etter et par uker med pupp var han så kraftig avvent av flaske at han nå har flaskenekt (4 mnd).
Nory Skrevet 14. mai 2010 #4 Skrevet 14. mai 2010 Jeg fikk tips om å begynne med et måltid om dagen. Velg da et måltid hvor barnet ikke er veldig sultent og men våken og opplagt. Da er barnet mer tålmodig og det er lettere å intodusere noe nytt. .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå