Gå til innhold

Noen med Reflux-barn her som har fått Losec?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte på det for noen uker siden (3 ca) og synes ikke det er så stor bedring som jeg hadde håpet. Trodde liksom det skulle bli bra jeg? Hvor lang tid tar det før de faktisk funker som de skal? vet det også finnes andre alternativer på markedet og lurer på å høre om jeg kan få de til baby istedet, men redd for å mase på legen også..

Synes også at baby har blitt mer sulten av de, mer urolig også på en annen måte enn det han var før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sønnen vår begynte på losec da han var 16 mnd, 10 mg om dagen, merket bedring ganske fort ved at det ble litt mindre oppkast, ikke like mye hyling ved måltidene og han spiste og sov bedre. Vi fikk beskjed om at det ville ta opptil 6 uker før full effekt er oppnådd. Etter 6 uker måtte vi øke dosen til 20 mg, og han ble enda bedre. Da han var 2 år og noen mnd måtte vi øke til 30 mg og han har blitt enda litt bedre. Han er veldig plaget av refluks og må derfor øke dosen ettersom han venner seg til medisinen. De vil helst ikke operere ham hvis det kan medisineres.

Hvis du ikke merker noen forbedring i det hele tatt så hadde jeg tatt det opp med legen og mast uansett, heller det enn at barnet har vondt og ubehag:)

Skrevet

ok 6 uker, det er lang tid. Synes jo at han er litt bedre, men ikke såååå mye som jeg hadde håpet! Jeg ønsker noe som funker NÅ. Sover ekstremt dårlig med mange oppvåkninger.

Skrevet

Jeg vet du får noe på apoteket som tykner innholdet i magen så det ikke kommer så lett opp igjen, men husker ikke hva det heter eller om det er på resept. Men du kan jo ta en tur innom nærmeste apotek og høre. Vet naboen brukte slikt tykningsmiddel på ene datteren sin med veldig god effekt:)

Skrevet

blir de ikke harde i magen da?

han sliter med det også..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...