Gå til innhold

Bruker barna vårdressen i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en hengende i barnehagen, men den blir så og si aldri brukt.

Har gitt beskjed om det, men de sier det blir for varnt. Han kan heller ha en utebuske(Jeans ell) hengende sier de.

Skrevet

De slurver i vår bhg. De tar på regntøy om bakken er våt istedet for dress. Nå er min 6 år og da foretrekker han ofte jeans, men så sitter han ikke på bakken lenger.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

De er veldig flinke til å ta på 2åringen dressen, mens 5åringen gjerne vil slippe.

Skrevet

En liten digresjon...Hvilken vårdress har dere? Fonøyd?

Skrevet

De bruker dressen veldig lite. De kler på ungen (17 mnd) fleecejakke og bukse med ulljakke under (!) , men den fine og praktiske Troll-dressen henger på knaggen . Fatter ikke hva de tenker på. Han blir jo mer våt og klam i det töyet enn i den tynne dressen. Han blir heller ikke for varm i dressen for vi bruker den hjemme (med mindre töy under). Jeg har også gitt beskjed om at dressen skal brukes, men blir visst ikke hört...

Skrevet

hos oss har de hatt på vår dressen helt til denne uken. da begynte de med kunn vind jakker og bukse. da det nå er så varmt at ungene koker. men vår dressen henger der fortsatt. kan jo komme noen kjøligere dager enda.

Skrevet

Den brukes masse.

Har HH.

Til 4-åringen har vi nå kjøpt to-delt og det fungerer supert, mens minstejenta har den tradisjonelle hele dressen.

De er så slitesterke at dressen som er brukt av to barn ikke ser brukt ut og kommer til å gi videre minst en gang til.

Skrevet

Ja, hos oss bruker både de store og de små vårdressene sine, men de største er først ute med å gå i jenas om det er tørt.

Skrevet

Ja, stort sett. :) Var noen dager han gikk i jakke og bukse, men som oftest løper han rundt i vårdressen. :)

Har en Reflex vårdress, veldig fornøyd med den. :)

Skrevet

Eldste har Troll med avtagbart ullfor - og vi er strålende fornøyd. Dene ene dressen er arvet, men jr har likevel brukt den i fjor vår + hele vinteren og nå i vår også uten at den tar inn vann.

Den andre har vi kjøpt selv til han, og den kan lillebror gjerne arve, for dne er ikke utslitt.

Skrevet

Ja,her brukes den..

Den brukes gjerne også de gangene jeg ville foretrukket at de brukte regntøy.. Men men..

Skrevet

De bruker veldig lite dress, men som idag som de var på tur ble dressen tatt på. Vi kom da de holdt på å kle seg for å dra på tur da jeg leverte idag, ungene kler på seg selv og de valgte selv om de ville ha dress eller regnbukse på seg. De jobber for at ungene skal klare å kle på seg selv, og de har blitt kjempe flinke der borte. Da jeg kom og hentet nå så var det bukse og jakke hun gikk i.

Har en tynn dress uten noe for, lurer på om det er Reima det er. Vi har mange forskjellige dresser, så aner ikke hvem eller hva hun helt bruker. Vi har arvet mange, har noen på hytta, barnehagen og hjemme. De skal gå vidre til tantebarn, så har de hengende enn så lenge selv om vi ikke trenger de alle. Kjøpte noen på EuroPris for 49kr for noen år siden, de syns jeg har vært de beste og ungene har likt de også. Så ingen grunn til å kjøpe dyre dresser, for ungene bruker ikke så mye dresser i barnehagen heller. Her er det tørt og fint, barnehagen ligger fint til og i lee, slik at de trenger ikke ha dresser for å holde vinden ute heller.

Skrevet

ja her brukes det flittig, bortsett fra midtsommers når de går i shorts. Har reima på 3 året og er veldig fornøyd =)

Skrevet

De bruker den omtrent hver dag. Vi har ReimaTec til minste og Reflex til eldste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...