Gå til innhold

Hva syns dere om at barn tar livet av dyr (insekter) for morro skyld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes heller ikke noe om at barn dreper innsekter for morro skyld, men tankene tar meg tilbake til egen barndom og pappas frukthage.

Jeg fanget stankelbein og amputerte bein etter bein, vepsene mistet vinger og jeg puttet fluer og maur i edderkoppnettene jeg fant. Jeg klarer ikke å huske hva jeg følte, men tror ikke det var ondskap som drev meg. Hadde helt klart ikke utviklet empati for disse insektene, men jeg mener det var nysgjerrighet og lek som drev meg, ikke ondskap.

Jeg har heller ikke vokst opp til å bli seriemorder eller spesiell ond av noe slag. Som voksen har jeg småskrekk for veps, men slipper de ut i stedet for å drepe dem. Iberiasneglen derimot, den lider fremdeles en ublid skjebe i møte med meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja flinke gutten :o)

Og han finnes ikke sjenert så tviler ikke på at han sier noe......hvis han husker det, he he.

Men han synes dyr er utrolig spennende, så tror annlegget for å ha medfølese med dem lå der, jeg trengte bare å vekke det.

Skrevet

Helt normalt at barn f.eks. fanger fluer og gjør ting med dem som sikkert ikke føles helt bra sett fra fluens side. Men de ender ikke opp som seriemordere av den grunn. Kanskje snarere tvert om. Også for oss voksne er det umulig å gå tur i skogen uten å tråkke på massevis av maur. Ikke alle blir drept øyeblikkelig, men ender opp som sterkt invalidiserte. Om de føler smerte, vet vi vel ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...