Gå til innhold

Mammaklær for oss i 90+ gruppen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har et forslag til hvor man kan finne mammaklær til oss med litt mer fyldige former :-) ? Jeg bruker str. 48 i bukser og finner ikke noen noen steder. H&M blir passer i livet men blir for små rundt lårene (ofte de som er problemet for meg).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har gitt opp ;) hehe.. bruker bare tights.. for det passer til alt :)

Skrevet

Hehe, kunne ønske jeg kunne bruke tights. Synes ikke lårene min passer til det :-D

Skrevet

... og heller ikke leggene for den saks skyld, hihi

Skrevet

Ja, har samme problemet. Synes det er helt fantastisk at ikkje bib eller xlnt avdelingene på hm og kappahl har mamma klær. Er d ikke meningen at fyldige jenter skal kunne bli mamma? hehe....!

Skrevet

Har hatt det samme problemet.. Kjøpte ett par "tights"på kapphal. De var egentlig veldig grei. De gikk over magen uten å stramme, og kan se litt ut som en vanlig bukse og.. de var ikke sånn kjempe inntilsittende. Så eg har igrun bare byttet på de, siden det er umulig å finne noe uten å bestille fra utlandet. Topper har det vert lettere å finne i de store størrelsene.. Eg er nå i uke 37, og har klart meg vertfall.. Selv om eg stressa litt til å begynne med..:) og eg er oppi str 52.

Skrevet

Signerer ALLE! jeg var på buksekjøp i helgen.. eller prøvde, men alt strammer rundt låra... tights kommer ikke på tale om jeg ikke har en tunika som rekker til under knea. jeg har bollekne og bollelår. :-P

gruer meg til magen blir enda større og jeg evt må pynte meg... jeg fant en haremsliknende bukse (uten lavt skritt. da får jeg gnagsår på låra.. hehe) Har et par fra før, men det var de eneste som passet... sukk... ikke bare bare å være fluffy!

Skrevet

jeg har også brukt tights med tunika store deler av svangerskapet.. Både lindex, kappahl etc har endel flotte tunikaer i kolleksjonen som passer bra til ensfarga tights.. syns heller ikke tights alltid har passet meg, men hva kan man gjøre?? med farger / mønster på tunikaen, gjerne et flott skjerf etc så trekker man iallfall oppmerksomheten vekk fra lår/legger...

de siste ukene da jeg har vært sykemeldt og nå i permisjon så bruker jeg en Mama joggebukse fra HM.. den i XL passer iallfall meg, og jeg er ikke liten.. men om jeg skulle ha pynta meg eller gått på jobb hver dag så hadde jeg selvsagt ikke brukt den.

Skrevet

Var på ny tur idag, for å se om jeg kan finne noe. Utrolig nok fant jeg mamma olabukser på HM i str 48, men jeg har som FrkLykkelige sier oxo bollekne og bollelår, og dette var olebukser som skulle sitte trangt. Og det gjorde de jammen rundt lårene og kne, hehe. Rompen og magen hadde masse plass. Gir opp jeg nå snart. Tights er dessverre ikke aktuelt for meg ;-). Topper kan jeg lett finne. Har faktisk funnet et par bukser på nettet i str 48-50 men de koster jo nesten en bondegård, hehe. Jeg har oxo gått sykemeldt i et par uker og da har jeg kost meg med joggebukser fra hm, men aner ikke hva jeg skal ha på når jeg skal tilbake til jobb, for jobbuksene begynner å stramme rundt magen. Like før jeg får ta på joggebukser der oxo, som mange går med der (jeg reparerer tv'er og lign), men synes ikke jeg føler meg så vel i det liksom. Er mer sånn kosebukse det, hehe. Får lete videre, sukk.

Skrevet

Jeg hører ikke til her inne enda, men hvis jeg var deg, ville jeg bestilt på nett.

Nå er ikke jeg så bevandret i nettbutikkene, men på www.amazon.com har de masse forskjellig, og du kan søke på plus size. Tror de går opp til størrelse 28 på noen gravidbukser (amerikanske størrelser, tilsvarer vel 3x el noe sånt)

Lykke til;)

Skrevet

Jeg har også store problemer med å finne gravidklær til meg selv. Jeg bor i en liten by hvor vi kun har HM og Kappahl som selger mammaklær, og på Kappahl er dette utvalget bare 1 stativ i hele butikken. Sist svangerskap gikk jeg kun i ei svart joggebukse med svart singlet eller svart genser til. Dette svangerskapet ønsker jeg å "pynte" meg litt mer selv om jeg er gravid og lurer på om noen har erfaringer med å handle klær for gravide på norske nettbutikker?? Jeg er livredd for å bruke penger på ting som er bittesmå!! Men jeg aner jo ikke hvordan størrelsene er på klærne i nettbutikkene... Jeg har jo ingen erfaring med de merkene som selges der. LIker ikke å kjøpe klær på BiB eller XLNT avdelingene heller.. da ser jeg bare enda større ut og ikke noe gravid ut .. Finner jeg ikke en løsnig snart så avlyser jeg 17. mai i alle fall!! Så finnes det noen av oss store som har vågd å bestille noe på nett??

Skrevet

Kan anbefale å ta en titt på www.motherhood.com. De har store størrelser i mammaklær og leverer raskt. (Under en uke), bare husk å regne med moms og ca 10 % toll som betales når klærne har kommet. Det er uansett billigere enn mange alternative butikker.

Skrevet

Hvordan er str på motherhood :-) ? Har du kjøpt der selv? Har hørt at amerikanske str ofte er litt større i str enn norske.

Skrevet

Hei! Jo, det er helt riktig, størrelsene er større enn de er her. Men på motherhood er det en størrelsesguide som er helt super hvor du måler centimetere.

Hvis du kjøper bukser med stretch kan du uansett med fordel gå ned en størrelse.

Skrevet

Jeg har bestilt fra motherhood et par ganger. Første gangen var klærne for store fordi jeg valgte samme størrelse som det jeg bruker her hjemme, så det kan lønne seg å ta mål før man bestiller, Gjorde det andre gangen og da passet det perfekt. :-)

Det burde ikke være nødvendig å måtte bestille fra utlandet bare fordi man er litt stor i størrelsen. Jeg sliter også med at selv om det passer i livet så passer det ikke i lårene. Det var ikke sånn på HM før, men nå er selv de største buksene der kjempe trange i lårene.

Oppgitt

Skrevet

det sies at alle blir større og tyngre.. hvorfor følger da ikke klærne med i "voksingen" ? syns det er flaut å ikke kunne finne fine store klær til oss som er store og gravide. Vi vil faktisk og pynte oss!

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei :) Jeg finner ikke størrelsesguiden på motherhood, kan du sende meg link eller si hvor den er? Tusen takk! Jeg sliter skikkelig med å finne bukser! Bestilte fra nettet sist gang, men alle er for korte i beina, jeg bruker 86cm i lengden fra skrittet og ned og størrelse 48. Så på motherhood at de hadde gravidbukser som er lange, vet dere om noen flere steder? Det er ikke bestandig det passer med shorts og korte bukser i Nord-Norge selv om det er sommer, hehe.

Skrevet

Hei Tonemor,

Det kommer opp en "what size should I order"-knapp ved siden av størrelsene der man bestiller. Klikk på den så får du opp målene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...