Silvia Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Veldig ofte når jeg skifter bleie på ham har han tissa igjennom/utafor og jeg må skifte klær på ham. Det har skjedd i hvert fall de fire siste bleieskifta nå. Og jeg mener jeg skifter bleie ofte. Gjerne både før og etter han har spist. Det kan godt bli 12 bleieskift i døgnet. Vi bruker Libero 3-6 kg. Er det bleiene som er dårlige? Gjør jeg noe feil? Eller har jeg en gutt som tisser unormalt mye?
Mortilbarn Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Samme her! Min er 18 dager, og ca 3900 gr nå,og ved annenhvertbleieskift har han tisset igjennom.. Prøvde 2-4 kg bleiene for å se om kanskje de andre var for store, men det hjalp ikke. Er det bleiene som er dårlige, eller tisser han veldig mye? Eller er jeg helt elendig til å skifte? :S
Tingeling&guttaboyz Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Gå opp en str. De vektangivelsene er ikke alltid riktige for alle barn.. Hvertfall verd å prøve:) Husk å få ut alle "brettene" og at ikke tissen ligger ut til kanaten. Eller prøv pampers eller annet merke...
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Hadde samme problemet i begynnelsen jeg og,men så begynte jeg å legge tissen nedover og problemet gikk over
Silvia Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 5. mai 2010 Noen som har erfart at Pampers er bedre? Vi har kjøpt inn mange pakker med Libero, men jeg skifter så klart merke hvis det er bedre. Det er nok fortidlig å gå opp en str. Syns bleiene vi bruker nesten virker litt for store. Jeg kan legge til at poden min også tisser på stellebordet ofte, og at det er avføring i kanskje 95% av bleiene jeg skifter. Litt merksnodig at det kan komme ut så mye.... hehe
Silvia Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2010 Ja, det sa de på sykehuset at jeg måtte gjøre. Det erindrer jeg nå Trodde jeg gjorde det, men ble jommen litt usikker. Skal være nøye på å gjøre det i framtiden, så får vi se om problemet løser seg her også. Har to jenter fra før, så dette med utovertisser er jo nytt for meg
Mamma-til-Sander&Sofie Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Sønnen min tisser og bæsjer OFTE på stellebordet,tror det er ganske vanlig for de fleste! Virker som han syns det er godt å ligge uten bleie,så da kommer det som regel de ene og de andre Jeg har ikke brukt Pampers,men ei venninne av meg har prøvd begge deler, og hun syns Libero var best. Det var fordi Pampers blei så "klissete" så hun.. Men kan jo tenkes du liker den bedre,er jo bare å kjøpe ei pakke å prøve. Er ofte litt bæsj i alle bleiene til sønnen min og,kan vel kalle det bremsespor Noen ganger er det masse, og andre ganger lite.
<3 lykkeligeida er mamma <3 Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Jeg brukte libero til Elida var 6 uker da begynte hun og tisse utenfor om natten.. Og hun veide 3010 gr. Prøvde og gå opp en størelse men det ble bare værre. Bleiene ble så store og klompete. Gikk da over til Pampers (nyfødt bleia) og er strålende fornøyd! For det første var den mye tynnere og ikke så klompete også holdt den mye bedre på tiss om natta. nå er hun blitt straks fem mnd og kommet opp til nr 3. bruker også nr 2 til libero nå men det er bare for og bruke de opp. Hadde også kjøpt inn endel. Så for meg var det supert og bytte til pampers. Hun har liksom ikke så mye bleie mellom beina. (ser mer behagelig ut) Og hun har IKKE vert sår en gang etter byttet. Tilfeldig eller ikke vet jeg ikke, akter ikke og finne det ut. ;o)
Grand Old Lady Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Hadde samme problem, han ble bløt på ryggen. Noen sa til meg "pampers for gutter og Libero for jenter" hos oss forsvant problemet med pampers. Nå er han 5 kilo og det går bra med begge typer :-)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Tissen må ligge med tuten nedover, hvis ikke blir det fort søl ja. ;-) Men prøv å gå opp en størrelse. Jeg har alltid brukt en størrelse over det barnet har veid, hvis ikke blir bleiene for små. Jeg bruker Pampers, syns Libero sine er utrolig harde og klumpete. Så prøv Pampers i str 2, kanskje det hjelper!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 Tissen må ligge med tuten nedover, hvis ikke blir det fort søl ja. ;-) Men prøv å gå opp en størrelse. Jeg har alltid brukt en størrelse over det barnet har veid, hvis ikke blir bleiene for små. Jeg bruker Pampers, syns Libero sine er utrolig harde og klumpete. Så prøv Pampers i str 2, kanskje det hjelper!
Endelig_mamma<3 Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Hehe.. ikke alltid lett med disse snoppene. Min tissa også mye på seg da han var mindre, nå er han 11 mnd og nå skjer det hvis bleia er satt på for løst, for den lille snoppen får jo en kjempe fart på seg når det kommer tiss.. hehe.. Som en liten hageslange som blir fylt med vann, virrer rundt et lite øyeblikk og vanner alle steder den ikke skal. Prøv deg frem med ulike bleier og sørg for, som mange andre skriver, å legg den nedover. Noen gutter kan få litt stiv tiss når bleia kommer av og da er det vanskelig å få den helt ned, men da kan man vente litt til det "verste" har roet seg.. hehe. Lykke til! Men slitsomt med mange skift i løpet av dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå