3 små og en mamma Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Tror jeg må anskaffe meg det, men fant ingen på finn. Søkte sikkert ikke på riktig ord..
Babyønske �� Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 De blir vel oftest kalt Babysafe, men noen kaller de vel for babysovepose eller nattpose også. De selger de bla på H&M, der koster de ikke allverden heller.
meg & to små vampyrer Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 De som bare er pose får du på HM billig. De med sånne greier til å feste under madrassen kjøper du på babyutstyrsbutikk og koster vel en 400 kr ca. Om jeg ikke husker feil. Babysafe ja.
♥tosmåtroll♥ Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 kan jeg bruke sånt på lillegutt?+Trodde det liksom ikke ble brukt lenger? Han ligger jo rundt i hele senga og må inn å rette på han flere ganger i løpet av natt/kveld...
meg & to små vampyrer Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Det er vel litt delte meninger om det er greit å bruke eller ikke. Jenta mi er helt rabiat ved sovetid uten hvertfall. Står og hopper langs kanten, sover veldig urolig osv. Guttungen som nå er 3,5 hadde det sånn en liten periode selv. Vi bruker litt nå. Men kommer sikkert ikke til å bruke så veldig lenge. Men ble sånn at når vi etter 8 måneder uten søvn fant noe som førte til bedre søvn for alle, så tok vi den sjansen.
3 små og en mamma Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 5. mai 2010 7 mnd uten søvn her og jeg begynner å bli smågal! Han bare står, kryper opp i svøne, snur seg hit og dit. det er verdt et forsøk og jeg håååååper at han ikke bare vrir seg inni posen!
Nagilimia Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Babysafe er en pose som blir festet til madrassen, mens den posen på hm er kun en pose. Vi valgte posen fra hm fordi det er kun i skandinavia så små unger skal sove med dyne (som de alikevel sparker av seg). Slike poser er helt vanlige i utlandet Plusset med denne posen er at det er litt vanskeligere å snu seg og komme seg opp å stå i senga. Skulle gjerne ønske det var clips på sidene så jeg kunne festet den i senga. Både jeg og pappan ble bindt fast i senga når vi var små men i dag snakker man om fengselfølelse osv for barna... Så er det jo opp til hver enkelt hva man velger å gjøre...
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Gutten min var veldig urolig, men det hjalp bare å bruke soveposen, uten seler.. bevegligheten blir noe begrenset, men de kan allikevel ha litt frihet. Han roet seg med en gang og sov mye bedre, etter før å måtte inn flere ganger for å legge han i riktig posisjon etter han hadde turnet rundt i søvne og våknet av at han lå i rare posisjoner. :-)
Tiddelidu! Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Hei! Vi brukte også en sånn pose som man fester under senga for at poden skulle få sove. Det som er VELDIG viktig og en av faremomentene ved å benytte en slik pose, er at stroppen festes under sengebunnen og ikke bare under madrassen! Det har visstnok skjedd ulykker hvor veldig urolige barn har klart å snurre rundt med madrassen. Vi brukte posen fra BabyDan, og var veldig fornøyde med den :-)
Halepadde Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Hei Vi bruker bare en enkel pose. Hindrer bevegeligheten akkurat nok til at han lett faller til ro om kvelden og i tillegg gjør at han ikke spinner rundt i hele senga i løpet av natta. Har bestilt flere poser fra http://www.thedreambag.co.uk/ De har billigere og finere poser enn HM og har rask leveringstid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå