mama&mini Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Jeg er i uke 17, og er helt utmattet, sover dårlig, og har mye stress rundt meg. (mest fra jobb) I dag etter flere uker med dårlig sövn, klarte jeg ikke å komme meg på jobb, og skal til legen imorgen. tenkte kanskje be om 80% sykemelding for å ha en dag i uka hvor jeg kan slappe av, uten dårlig samvittighet. men samtidig burde dette väre tiden hvor jeg er frisk og rask, og koser meg med barnet i magen. Jobber i barnehage, og det er svärt upopilärt å väre gravid fra sjefen sin side. Dette gjör meg så stressa, blir kvalm ++ Tidligere kollegaer som er syke, eller har värt gravide har hun baksnakket til de grader, så jeg kan jo bare tenke på hva som blir sagt om meg nå. Det er bare i helgene hvor jeg kan glede meg over barnet i magen, de andre dagene föles det som om jeg må unnskylde meg for at jeg er gravid. Det er helt forferdelig slitsomt...
Traveltobarnsmor! Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Ja er i uke 12 og sovner tidlig hver kveld, helt utmattet. Blir noen middagslurer også. Du mener sikkert 20 % sykemeldt? Så uprofft å baksnakke de ansatte? Skjønner jo at det er slitsomt å skaffe vikarer osv, men å lage dårlig arbeidsmiljø fører vel bare til flere sykemeldinger. Synes du skal gjøre det du mener er best for deg!
Løvinna30 Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 du skal ikke unnskylde deg for at du er gravid. Vær deg selv, spill litt på hormonene dine, vis frem magen og snakk mye om den, du skal bli mamma, det er stort! jeg har ikke jobbet i svangerskapet pga ekstrem kvalme, og jeg blir fort sliten og trøtt. Energien kom tilbake etter uke 19-20 tror jeg.. men nå begynner jeg å bli sliten igjen, er i min 27 uke. Lykke til.
mama&mini Skrevet 5. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2010 ja, mente 20% :) Skal snakke med legen imorgen, kan ikke fortsette sånn frem til födsel, da kommer energien väre helt på minus. Ang sjefen- ja, det er veldig uprofft, og flere har sluttet pga hun! Det er som dere sier en stor ting å bli mamma, og viktig å väre stolt over der, og kose seg litt! Gleder seg til oktober barn og litt energi hadde ikke värt å forakte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå