Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 prøver å finne informasjon om noen som har gjort noe lignende. noen som har peilig på, lest noe noen sted? hvor man kan få støtte, osv...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Du får ikke støtte, du skaper støtte, skaper verdier, etc.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Dersom du mener dette alvorlig og ikke bare troller, så syns jeg du skal kontakte boliviafamilien.org De kan hjelpe deg med informasjon.
Gjest ->>- Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Du får ikke støtte sånn uten videre; du bruker store ressurser på pengeinnsamling selv, og så sørger du for gode regnsakaper og denslags selvsagt. Med mindre du er flytende i lokalt språk, kjenner landet godt osv. vil du bli svindlet og få elendig ressursutnyttelse. Derfor bør du selvsagt være voluntør e.l. for noen andre før du kaster deg rundt og blir organisatoren sjæl.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 jeg er absolutt seriøs, men veldig uvitende på dette ennå. prøver å foinne ut av ting. og om en kan leve av det, eller om en må ha oppsparte penger og gjøre alt selv osv..
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Jeg tok praksis i utdannelsen min i latin-amerika, og jobbet med vanskeligstilte barn. Har også bodd der et par år utenom utdannelse. Det finnes allerede flere etablerte prosjekter som fungerer, det første jeg ville gjort er å ta kontakt med noen, be om å få lov til å jobbe frivillig, og dra ned å jobbe, lære, knytte kontakter m.m. Ellers er det ikke sånn at noen bare gir deg masse penger i hendene hvis du sier at du vil starte et barnehjem. Du må ha en seriøs plan, skaffe pengene selv, jobbe hardt osv. Dette er korrupte land, hvor det er vanskelig å stole på noen, jeg ville derfor ikke satt igang med et sånt prosjekt før jeg kjente både språk, kultur, lokalbefolkning, lignende prosjekter osv godt... Planen din høres ærlig talt drømmende og lite realistisk ut. Dra ned og gi arbeidskraften din til noen et par år, og finn ut av om dette er noe du vil jobbe videre med...
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 vel, nå har det seg sånn at jeg faktisk kan språket flytende og kjenner landet ganske godt. så det jeg trenger er kunnskap og en god plan! ville bare lufte det litt her og se om noen visste noe:)
Gjest ->>- Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 Da bør du ta kontakt med lignende, etablerte prosjekter i det aktuelle landet. Hospitere hos dem, lære hvordan de gjør det og hva som er typiske fallgruver i arbeidet deres.
Lillejonas Mekkemikkel Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Trenger den ikke. Dedisere er beslektet, men betyr noe annet. Sjekk det selv.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Må gi Lillejonas Mekkemikkel rett her. Dedisere og dedikere er to forskjellige ting, og du mener dedikere.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #14 Skrevet 5. mai 2010 Enig med Lillejonas her. Dedisere er noe annet. Men - nesten det samme. Du dediserer en bok, men dedikerer livet ditt...
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #15 Skrevet 5. mai 2010 Man må stort sett gjøre ting selv her i livet skal det bli noe av
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #16 Skrevet 5. mai 2010 ta kontakt med organisasjoner som er i landet allerede,tror det erenklets vei å gå.har du hørt om trønderen som starta et barnehjem i filippinene helt alene og av penger han samla inn selv?tror det heter streetlight eller lignende,da kan du søke nettet og se om du finner info der,evt ta kontakt med han for å se hvordan han gikk frem?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå