Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke uvanlig med kramper i beina under graviditeten nei.

Våkner av og til selv av leggkramper. Kjempevondt, men det går heldigvis fort over. Jeg har ikke merket at det har noe med mengden fysisk aktivitet her hvertfall..

Har hørt det kan hjelpe å sove med strømper?! Ellers går det fortere over hvis du går på beinet eller presser det rytmisk mot sengekanten/veggen el.. :)

Bruk støttestrømper og hvil iblant med beina høyt - tror det er det eneste som hjelper.

Jeg kjenner ofte at krampen er på vei - får det hvis jeg strekker meg skikkelig når jeg ligger i senga. Når jeg kjenner at det er på vei, hjelper det å presse hælen fra meg og tærne oppover og imot meg (hvis du skjønner hva jeg mener... var ikke så lett å forklare...) Da stopper det opp og jeg slipper krampe.

Jeg er også plaget med leggkramper. Utrolig irriterende, men magnesium hjelper. Trening hjelper også, men i passe mengder. For mye trening gjør det verre for meg hvertfall. Når du først har en krampe hjelper det med massasje og som tidligere sagt skal det også hjelpe å ha bena høyt og å bruke støttestrømper.

Annonse

Premien er så absolutt verdt det!!! Men både leggkramper og rastløse bein kan være utrolig slitsomt og tar det nattesøvnen fra deg jevnlig blir man utslitt og dårlig humør av det. Jeg var skikkelig plaget i første trimester, men begynte å ta magnesiumtilskudd 200 mg og kalsium 500 mg er det vel, og enten har det virket eller så har det roet seg av seg sjøl. Man kan visst også få dette av jernmangelanemi, verdt en sjekk av både blodprosent og jernlagre hos legen. Også bør du bruke støttestrømper fra nå og helt til babyen kommer. Det virker også forebyggende på åreknuter, noe som ikke er særlig ok.

Noen sverger også til å bruke ullsokker om natta, og tøye skikkelig leggene før man legger seg. Masse gode kjerringråd,-) Ikke alle som er like effektive antagelig men jeg måtte jo prøve alle hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...