Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har gått med bekkenløsning i over to mnd nå, og begynner å slite skikkelig på jobb:( så er vel på tide med en tur til legen.

hva gjør legen? blir jeg undersøkt av fastlegen, eller blir jeg henvist vidre til fysio som skal undersøke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sjekket meg litt; jeg lå på benken mens han veivet med bena mine, hit og dit. Så sa jeg fra når det gjorde vondt. Og fortalte når det var vonst osv.

Det var forrige svangerskap. Dette svangerskapet gjorde han ingenting, bortsett fra å sykemelde meg tvert. Da var jeg allerede på krykker i uke 18.

Skrevet

Legen bare bekrefter at du har bekkenløsning. deretter skriver han/hun en rekvisisjon der du blir henvist til fysioterapi. Pga av at det er bekkenløsning har du rett på gratis behandling i svangerskapet og 6 mnd etter fødsel;-)

Jeg er så heldig at fysioterapauten min akkurat har gått kurs som heter pilates for gravide med bekkenløsning. Det er viktig at du får øvelser du kan gjøre hjemme for å styrke og stramme opp musklaturen din..... Min første fysioterapaut sa aldri at det var mye jag kunne gjøre selv hjemme for å bli bedre, men det er det!!

PS: Knipeøvelser er alfa omega!!! Hjelper på så utrolig mye. Sexlivet, urinlekasje og ikke minst bekkenløsning (noe jeg ikke var klar over)

Lykke til og god bedring!!

Skrevet

tusen takk for svar dere:)

jeg fikk henvisning vidre til fysio ja. på et treningssenter med f.terapeuter som er erfarne:) så satser på å få god hjelp der.

tipset om knipeøvelser er mega:) ante heller ikke at det kan hjelpe mot bekkenløsning... det gjelder å treffe på de "rette folkene" :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...