Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Tuller ikke altså... Alle beboere her deler samme nettverk (studentleiligheter) og vi har fått beskjed om å konfigurere vårt tråløse nettverk for at netttilgangen skal bli bedre eller mer stabil eller noe (den er ikke noe å skryte av). Ingen i studentskipnaden kan svare meg, og mitt nett er ute og har vært det i 2 dager nå (jeg "stjeler" fra et annet usikret nett akkuratt nå....
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Det betyr at du må installere - sette opp - det trådløse nettverket på nytt. Fjerne alle gamle tilkoblinger, og legge opp den nye på nytt, inkl. passord osv.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Skjønner fortsatt ikke noe jeg.... Det er tilkobling i veggen her - betalt og administrert via studentskipnaden. Vi har en router som er koblet til dette punktet via kabel (det er bare et punkt i hele leiligheten og vi er 3 mennesker som bruker pc og nett MYE). Routeren sender da nettet tråløst i leiligheten (vanligvis da). Hvordan fjerner jeg koblinger? (Vet ikke hva koblinger er engang jeg). Passord har vi ikke på nettet da dette førte til at vi ikke kunne koble opp mer enn en pc i slengen, og da var liksom hele vitsen med routeren borte i første omgang. Ikke vet jeg hvordan vi "legger opp" på nytt heller Jeg har prøvd å koble min pc rett på kabelen, men får de ikke tilgang på nett i det hele tatt, bare "lokal" eller begrenset tilgang, hva nå det betyr. HJELP!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Det tar lang tid å forklare dette - er det ikke noen i blokken din som kan hjelpe deg? Gå inn på startmenyen, finn tilkoblinger/nettverkskoblinger. Slett, legg opp på nytt. Det er en grei veiviser som hjelper deg. De som eier nettet, har helt sikkert gitt dere en kode som skal benyttes - wep-nummeret. Dersom du fortsatt ikke forstår noe som helst, må du få hjelp av en nabo eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå