Gjest Sauen og ungene Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Slanket meg veldig helhjerta i 9 mnd, men når vekta ikke gikk noen vei ga jeg opp med kaloritelling og karbotelling. Kroppen min vil rett og slett ikke ned noe mer, og jeg orker ikke stresse. Men jeg vil jo selvfølgelig fortsette å trene, og ha et sunt kosthold... Har blitt mye avbrutt i treningen pga sykdom, eksamensperioder osv, så føler jeg ikke er kommet skikkelig igang... Men skal bli flinkere der! Men om jeg nå trener styrke, vil det ha noenting å si for fettet? Jeg er ikke overvektig, er 170 cm og 69 kg så har normal BMI, men har litt ekstra på de "vanlige" stedene (innside lår, rygg, mage/sider, overarmer). Har hørt det er ekstremt vanskelig å trene bort fett, at man MÅ ta det med kosthold. Jeg er ikke nødt til å gå ned 10 kilo, og ser ikke heller så mye på vekta - det viktigste er å få en kropp jeg kan trives med - dvs en litt mer jevn kropp uten så mye humper og bulker :-) Vil det påvirke fettforbrenning (musklene må jo ta næringen fra et eller annet sted), eller må fettet utenpå slankes bort med slankekur for at musklene skal få komme frem? Innbiller meg jeg kommer til å se enda større ut om jeg får store muskler og fettet fremdeles er oppå der=P
lille sprelle Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Økt muskelmasse gir økt forbrenning og gjennom trening vil du bytte ut en del fett med muskler. Dersom vekten står stille, vil dette gi en slankere kropp. Forskjellen på en trent og en utrent variant av deg selv er et par størrelser i klær. Det er ihvertfall min erfaring.
Gjest Sauen og ungene Skrevet 5. mai 2010 #3 Skrevet 5. mai 2010 Takk for veldig oppmuntrende svar :-) Håper det etterhvert vil bli mulig å se skikkelig forskjell! Ser STOR forskjell fra jeg begynte å trene til nå, men er ikke kommet helt til "hun ser sprek ut"-nivået. Har vel forandret seg mest på vekta (kostholdet har nok hatt innvirkning her), styrke og holdningen i ryggen, ikke minst! Nå skal jeg operere om en uke så kan ikke trene på 6 uker, men etter det skal jeg tvinge meg selv på trening selv om det dukker opp mange hindere på veien=)
Rååååsa på ball Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Det beste er vel å kombinere et normalt sunt kosthold med kondisjons OG styrketrening
serin@ Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Med et godt kosthold og riktig styrke trening skal du både gå ned i vekt og bli strammere. Mao fettet skal forsvinne! Det er en myte at styrke trening ikke får vekk fettet, punkt trening fungere jo ikke, men all over vil fettprosenten gå ned. Du finner masse gode råd og artikkler på iform.no. Diskusjons forumet der er flott, mange erfarne og dyktige folk som svare på alt ang kosthold og trening. Jeg begynnte et ganske tøft trenings opplegg 2 mnd siden, hadde ikke noen kilo og gå ned per se, men fett på mage, rompe og lår. Samt celuitter. Nå er fettprosenten betraktlig godt ned, magen er flat og celuittene er borte Fokuserer også på sunn kost, prøver å begrennse karbo inntaket og får i meg ca 100 gram proteiner daglig (2xkroppsvekt). Tror proteiner er alfa omega når det trenes styrke. Teller ikke kalorier. Så til spørsmålet ditt, hehe, fettet må ikke slankes bort først, dette vil forsvinne etterhvert som du spiser og trener bra
Gjest Sauen og ungene Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Så bra Trener kondisjon også, men syns det er så kjedelig med spinning og tredemølle,... Og sliter litt med step osv pga kranglete bekken etter svangerskapene. Men nå når det blir varmt i lufta kan jeg jo jogge ute igjen... Magen skal ihvertfall forsvinne, for om en uke skal jeg ta bukplastikk og få bort masse hud og sy sammen magemusklene... Skal sjekke ut iform.no =)
serin@ Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Husk at styrke trening kan også fungere som utmerket kondisjons trening! Du tar da "supersett", altså går rett fra en øvelse til en ny, uten pause i mellom, 1 sett en øvelse, så et sett ny øvelse x3 . Blir som intervall trening, og jeg lover deg pulsen blir HØY, bare å huske å drikke masse vann Lykke til med operasjonen, blir sikkert et supert resultat!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå