Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt ny på dette barnehagegreiene jeg. Poden har snart ettårsdag, og jeg skal sette opp en relativt spesifisert ønskeliste, så han ikke bare ender opp med trommesett og ullsokker, hehe. I august er det jo barnehagestart, men jeg aner ikke hva som er praktisk/nødvendig å ha. Parkdress regner jeg med, men hva mer? Gummibukse? Klarer de seg med en dress eller? Hva bør henge i barnehagen av tøy utover høsten?

Svært takknemlig for innspill!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

regnklær, støvler, regnvotter, etterhvert som det blir kaldere, ull eller fleeceklær. Godt med tynn ull innerst på kroppen. Kan være kjekt med et par joggedresser til innebruk, godt å bevegelig. Så trenger han innesko: f.eks tøfler, sandaler, crocs...Kanskje en barnehagesekk.. Noen gore tex sko kan jo også være greitt.

Lykke til med barnehagestart:)

Skrevet

Vi har liggende:

ReimaTec høst/vårdress

Gummisrøvler

Reflex todelt regntøy

Janus Ulldress (hel)

Tynn Janus lue med hals

Todelt Reflex fleecesett

Joggesko

Bergans 12 l barnehagesekk

Masse ull (longs, gensere, bodyer)

Viking Thermo Cherrox (det er lette cherrox, ikke tunge)

Matboks og drikkeflaske

dette er noen av merkene vi liker, men det velger du selvsagt selv da :9 var bare et tips

Skrevet

litt forskjellig hva de forskjellige trenger. dette er ca hva jeg har. Jeg har helt sikkert glemt noe

høst/vår

2 vår høst dresser

vår høst jakke

tynne luer

tynne vanter

gummivotter uten for

regntøy og støvler

vanlige sko

ull eller flis til kjølige dager

om someren har vi :

sandaler

vinn jakke

sommer luer

solkrem

regntøy og støvler

vinteren

2 vinterdresser

vinterstøvler

skjerrox

ull og flistil å ha under dressen

luer med hals

2-4 gode votter.

kuldekrem

alltid

skiftetøy etter sesong.( minimum 2 av alt)

stellekrem

bleier

vaskeservietter/våtservietter

Matboks

drikkeflaske til vann

Skrevet

Myke klær som ikke gnager inni regntøy og støvler. Stive jeans er ikke godt å ha innenfor - men er slitesterkt og greit på tørre dager.

Ellrs er det godt å ha :

Fleece selebukse og genser (det er bedre med genser enn jakke når du skal ha det innii dress og regntøy, siden glidelåser lett kan gnage i halsen)

Det holder nok med en dress og et regntøysett - dette henger i bhg i ukedagene og tas hjem i helgene.

En sekk til matboks er kjekt.

Ull longs og bodyer er det jo et evig behov for - og det må ligge et par skift i bhg.

Skrevet

Vil bare si at du trenger ikke 2 dresser og 2 sett med regntøy (kan sikkert være praktisk, litt enklere når det skal vaskes, men ikkje nødvendig.)

Vi har heller ikke brukt tøfler/innesko, sendte med innesko da eldstemann skulle begynne i barnehagen men disse ble ikke brukt (ingen andre i vår barnehage bruker det heller).

Men ull er kjekt. Janus sitt er bra, holder seg godt ved vask. Etterhvert som gutta mine lærte å snakke har de gitt utrykk for at de liker best to lag ull, tynn ull og litt tykkere, fleece - ble de så klam av.

Goretex sko og vinterstøvler er veldig kjekt.

Skrevet

Tusen takk for masse gode tips! Sitter her og skriver ønskeliste til 1-årsdagen for harde livet :-) Kanskje lurt å stikke bort i barnehagen en dag og høre litt der også, f.eks om de bruker innesko. Foreløpig er mini mest opptatt av å ta av seg skoene... hehe.

Skrevet

Innesko er veldig lurt. I barnehagen til gutten min har de brannøvelser (stadig vekk har jeg inntrykk av), og da går de ut med innesko. De som ikke har innesko må gå ut i bare sokkene uansett årstid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...