Gjest Skrevet 5. mai 2010 #1 Skrevet 5. mai 2010 Jeg våknet av en ekstrem svimmelhet da jeg snudde meg i sengen i natt og måtte rett opp og spy! Helt grusomt! Har aldri vært svimmel i hele mitt liv, så syns dette var ubehagelig.. Kan det være krystallsyke eller er man da svimmel hele tiden? Jeg kjenner ingenting etter at jeg nå har stått opp, kun når jeg lå i sengen og snudde hodet.
Rampongi Skrevet 5. mai 2010 #2 Skrevet 5. mai 2010 Jeg kan så mye om det, men har ei venninne som har det. Hun får anfall som varer noen dager/ukes tid, så er hun fin i lange perioder. Er ikke krystallsyken det samme som virus på balansenerven?
LOTP i Barneparadis<3<3<3 Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Virus og krystallsyken er ikke det samme. Jeg har hatt krystallsyken og det var helt for jævlig:( Hvis du googler det kommer det opp en manøver som er eneste behandling for dette. Alternativet er at du drar til fastlegen for å få veiledning. God bedring:)
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Ok Men LOTP, var du svimmel hele tiden eller bare når du lå? Vet jo ikke om det er det jeg har, er kun svimmel når jeg legger meg ned og vrir hodet til den ene siden...
Anne-B. Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Da høres det ut som at de små krystallene i øret har kommet litt ut av kurs, de har på en måte falt ut av den geléen som holder dem på plass til vanlig. Svigerfar har hatt det, han dro til lege som viste ham noen øvelser for å få dem på plass igjen. Virus på balansenerven har nok i større grad psykiske årsaker.
Gjest sug lut Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 Har en virus psykiske årsaker? Det høres rart ut. Vestibularitt ("virus på bn") var sammenhengende svimmelhet i et par uker før det bedret seg, kunne ikke lese eller se tv eller noe for det var ikke mulig å feste blikket, og kunne ikke gå rett heller. Oppkast i tillegg.
Gjest Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Takk for svar alle sammen Er nok ikke virus på balansenerven her da i allefall.. Har ikke kjent noe som helst svimmelhet etter at jeg stod opp, men med en gang jeg legger meg ned og vrir hodet til høyre blir jeg svimmel igjen! Må vel ta meg en tur til legen om det ikke går over av seg selv i løpet av et par dager Sug lut; Det du hadde høres helt grusomt ut.. Som å være skikkelig drita i flere uker i strekk! nei takk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå