Gjest Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Lillegutt hadde 38,4 i feber da han la seg. Ettersom han ofte har anfall når han er syk ga jeg paracet og han har sovet i ca 4 timer. Nå våknet han og var veldig blid. Skravlet og styret, men kjentes varm ut, så jeg tok tempen igjen. Da hadde den steget til 38,9. Altså etter paracet og under søvn. Er det vanlig, eller bør jeg være ekstra obs? Var så rart at han var blid som ei sol nå, har jo vært så utilpass hele uka.
Ranveig R Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Var tempen 38,9 fire timar etter paracet? Paracet'en virkar i 4-6 timar, så etter 4 kan virkninga allerede ha begynt å gå ut så det er ikkje unormalt. I tillegg veit ein ikkje kor høg feberen hadde vore dersom guten ikkje hadde fått febernedsetjande. Godt å høyre at han var blid no forresten, kanskje paracet'en har tatt vekk noko av magesmertene? Her har vi og sjukt barn, feber og snørr, paracet og våkentid om natta.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Ja, sant det, har nok begynt å gå ut da ja. Ga forresten den nest minste dosen også (125 mg), siden han bare veide 11 kilo sist gang vi veide. Ga ham en ny en nå, og så sovna han igjen. Er bare så vant til at feberen går ned når man sover, og liiiitt ekstra hønemor akkurat nå, merker jeg. Ja, det var utrolig fint at han var i så godt humør, selv om jeg helst ville hatt ham i det humøret på dagen idag også. "Jeg er pen, jeg!" Hehehe, rare gutten. Er nok paraceten som har jaget vekk vondtene ja! Uff, jenta eller gutten som har blitt syk? Tror jeg skal belage meg på en skikkelig våkenatt, og heller bli positivt overrasket. Må nok uansett inn og sjekke på både den ene og den andre, kjenner jeg meg selv rett..
Ranveig R Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Det er jenta. Men ho er nesten frisk igjen no. Kanskje. Begynte med litt høg temp natt til i går, + falsk krupp (= skikkeleg ekkelt, men ikkje så ille som broren har hatt det). Heilt fin i går, så vi gjekk i bhg. Men i går kveld var det feber igjen, og ho var våken frå midnatt til 3, som natta før. Ho hadde ikkje feber då ho la seg i kveld, men kjentes litt varm ut i stad og søv uroleg (intet nytt under solen, eller månen). Mannen har lagt seg til på madrass i stova og eg skal flytte jenta inn til meg når eg kjem meg i seng. Lille er forresten og i grenseland for 125/250mg, ho har lagt og vippa mellom 11,5 og 12 kg sidan nyttår. Ein dag med dårleg matlyst så er ho godt under 12, ein dag med god matlyst og ho kan gå over. I går fekk ho 250mg for første gong. (Eller, dei gav ho faktisk 250mg på legevakten i haust då ho skulle på kontroll etter å ha klemstra fingeren sin grundig, sjølv om ho berre var 10,5 då. Ho trengte nok såpass.) Du får ha god "nattevakt", eg håpar det blir litt søvn på meg i natt, det blir ein hektisk dag (med tidleg start) i morgon.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Uff, falsk krupp er vemmelige saker. Håper og krysser fingrene for at hun snart er frisk igjen! Ja, det er litt vanskelig akkurat det der. Regner med at han hvertfall nærmer seg 12 kilo nå, men er ikke sikker, så da ga jeg ham den minste. Har av og til gitt 125 + 60, for da havnet jeg liksom midt i mellom. De er nok litt mer spandable på legevakten og sykehuset og sånt. De vet vel litt mer om hvor mye man kan ha! God nattevakt til deg også, søta. Skal sende deg masse gode tanker og ønsker om en god natt!
Ranveig R Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Takk for det, og det same tilbake. Håpar du får ei rolegare natt enn frykta!
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Uff, ser ikke sånn ut gitt.. Våkna igjen og får ikke sove, stakkar.. Har så vondt i magen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå