Gå til innhold

hvordan kan man se hvem som svarer når det er anonym??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ser mange sier at HI svarer seg selv og at det kan de se selv om de svarer anonymt.

jeg skjønner ikke helt hvordan dere får det til.

bruker ikke skrive innlegg her, men ble så nyskjerrig at jeg bare måtte spørre...

Skrevet

Ofte er det lett å se det på skrivemåten. Mange avslører også seg selv med skrivefeil.

Skrevet

Særegenheter.

Skrevet

å sånn ja.. hehe, jeg trodde det var noe mer innvikla enn det. noen idnr eller noe sånt.

Skrevet

Ja, selvfølgelig særegenheter, men man kan jo se det "for alvor" også.

Det har gått opp for meg nylig at det faktisk er en svært enkel måte å finne det ut på, etter å ha lest gjennom lang tid at noen kan se det, og andre ikke har funnet ut av det enda.

Så når noen sier at de ser det, så stemmer det. "Let, og du vil finne" :)

Jeg ser det.

Skrevet

Haha, ja, da driter hi på leggen, kan man si.

Jo, man kan se det. Vel, jeg kan i hvertfall.

Skrevet

skjønner det fortsatt ikke.

må bare prøve noe..

Skrevet

Hva er problemet deres? Tror dere at det dere er så interessante? Kanskje dere skal fortelle hvordan det er dere mener dere kan se det. Pr idag er det nærliggende å tro at dere bare gjør stusselige forsøk på å få oppmerksomhet.

Skrevet

Pr i dag...??? Leker du, eller?

Jeg vet hvordan :-)

Skrevet

Samme mølja gang på gang. Ja, man kan se det.

Skrevet

men om du ikke vil si hvordan du kan se det, er det ingen som tror på deg. Så, da kan du ikke se det, annet enn på skrivemåte =P

Skrevet

At man kan se det - betyr det at nicket er synlig, eller bare at det er samme identitet som snakker med seg selv?

Skrevet

Man kan se nick til anonyme folk?

Skrevet

Det er kun de som er moderator som kan se hvem som skjuler seg bak anonymknappen.

Skrevet

Også vi over gjennomsnittet datakyndige kan se det.

Skrevet

Hvis det er tilfellet at en del av de som modererer er ute og slenger med leppa, er det usmakelig. Hadde forventet at de som skal passe på at vi oppfører oss som folk, er i stand til å oppføre seg selv. Håper nesten heller at det faktisk finnes datakyndige folk som sniker i stedet.

Skrevet

Hvis noen av dere virkelig kan det kan dere jo fortelle hvem jeg er.

Kom opp med nicet jeg skjuler meg bak.

Skrevet

Moderatorene kan ikke se bak anonymknappen de heller. De kan forandre/slette på innlegg. Jeg fikk en gang tull på innloggingen og ble logget inn som moderator.

Og nei, jeg kunne ikke se bak anonymknappene.

Bare tull de som påstår noe annet.

Og de som tror at de har knekket koden for å finne ut hvem som skjuler seg bak anonymknappen snakker bare svada.

Jada, du kan trykke på "kildekode" så mye du vil, og lese deg grønn og blå på tallene som står der men det er ingenting som sier noe om nick.

Om Din Baby hadde laget et system som hvem-som-helst kunne "knekke koden" på hadde de vel fått påpakning fra feks Datatilsynet?

Skrevet

Jeg vet at noen påstår det, men jeg aner ikke hvordan, eller om man kan se nickene bak anonyme innlegg. Men måten JEG i noen tilfeller kan se det på, er måten folk skriver på.

Det er klart at dette ikke akkurat er noen vanntett metode, og det kan jo være man tar feil i endel tilfeller, men det er nå en gang sånn at vi alle har vår spesielle måte å skrive på, som er ulik andres.

Veldig ofte går de samme skrivefeilene igjen, eller personen starter konsekvent setninger med små bokstaver, har kommafeil på de samme stedene og/eller har nøyaktig samme 'tone' i innleggene sine.

For eksempel skriver også jeg på en bestemt måte. Jeg har endel lange setninger, jeg bruker de enkle hermetegnene istedetfor de doble (' ' vs " "), og bruker ofte bindestrek i endel setninger - slik som dette- . Så hvis jeg da signerer med anonym og evt ikke gjør endringer for å ikke avsløre meg selv, så vil et trenet øye enkelt kunne gjette seg til at det er jeg som skriver.

Noen er helt ekstreme på det, så i enkelte tilfeller er det veldig tydelig- mens i andre kan det være vanskeligere å se, eller man kan ta feil.

Skrevet

Moderatorene kan nok ikke det nei, men de som sitter 'høyere opp' i systemet kan det.

Dette vet jeg fordi jeg anmeldte et innlegg en gang, der personen som signerte anonymt skrev at hun kunne tenkt seg å ta livet av sitt eget barn og ikke skjønte hva som var galt med det, og at hun hatet barnet sitt.

Da fikk jeg svar om at de hadde slettet innlegget, søkt opp personen og forsøkt å få kontakt med denne pr. telefon. Så de sitter åpenbart på nok opplysninger til å finne ut hvem vi er her inne, anonym eller ikke.

Skrevet

Er mange som tar feil der ja... jeg ble beskyllt for å svare meg selv i et innlegg en gang. Og jeg vet jo at det ikke var jeg som gjorde det :S

Noen ganger er det kanskje tydelig at det muligns er samme person, men om man ikke har åpenbare gjentatte skrivefeil, spesielle uttrykk eller bruk av tegnsetting kan jeg ikke skjønne at man kan trekke slike slutninger.

Hm bare såvidt jeg ikke ble anonym... hvorfor har vi plutselig automatisk anonymitet her inne?

Skrevet

Det er sikkert for at folk som ikke vil avsløres ikke skal glemme å huke av anonymknappen. Vi har jo hatt noen litt leie tilfeller av det her inne. :)

Skrevet

Jeg kan se (med sikkerthet) at samme person (anonym) har svart flere ganger på ett innlegg. Men seff ikke hvilket nick!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...