Gå til innhold

Hjelp ! Bør jeg dra på legevakta ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

5 åringen våknet opp i dag og var snørrete. Han var i bhg som vanlig og hos en kompis etterpå. Men da han kom hjem i kveld, var han veldig tett i nesa og hadde begynt å tetne i halsen.

Det er vondt å hoste sier han, og han har vondt i hodet.

Nå sover han i noen minutter, og pusten høres helt forferdelig ut. Han er hes og pipete i pusten. Han våkner også av at det er tungt å puste, og blir redd - som igjen fører til at det blir verre å puste....

Sto opp igjen og kledde på meg, tekte at vi måtte dra til legevakta i byen for å få et eller annet som åpner opp luftveiene. Men da sovnet han igjen, og hørtes roligere ut.

Det er nok ikke falsk krupp, for han har ikke samme type hoste som da.

Er så usikker på om vi skal dra, eller om det er ok å se det an litt utover natta. Om vi drar må jeg vekke minstemann på 2 for å ta han med også...

Noen gåde råd ?

Gjest irismor
Skrevet

Ring legevakta og hør med de. Men hadde det vært mitt barn så hadde jeg nok tatt meg en tur dit.

Skrevet

Ja, jeg får gjøre det.

Nå har han sover noen minutter og er mye bedre. Det er tydelig at når han våkner og kaver seg opp, så blir det verre igjen og han blir redd.

Huff, ikke kjekt med syke barn. Spes ikke når jeg er aleine med ansvaret for dem...

Skrevet

Jeg synes det er veldig greit å ringe å rådføre meg først. Blir det til at vi må dra, har de alle opplysningene allerede og man slipper å begynne med det i alt kavet.

God bedring til gutten din =)

Gjest irismor
Skrevet

Uff ikke kjekt. Håper alt ordner seg og god bedring til gutten din.

Klem

Skrevet

Er man usikker på om man bør dra på legevakta ringer du de!

God bedring til gutten din!

Skrevet

Takk for svar.

Han sov greit resten av natta - og er mye åpnere i halsen i dag. Tar en tur til fastlegen - men greit å ha snakket med legevakta for råd i natt ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...