Turbomamma<3<3<3 Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Vil gjerne ha noen gode tips til hvordan jeg kan få henne til drikke det frivillig? Eller hvordan gi det uten at hun brekker seg og gråter? Er så fælt å måtte tvinge det i henne, men hun er nødt til å få i seg alt, for hun har fått skarlagensfeber...
Ranveig R Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Veit ikkje kva du har prøvd, og veit ikkje kva som er "lov" med akkurat den medisinen. Kor mykje skal ho ha om gongen? * kan du blande den i noko som smakar godt? F.eks. syltetøy eller yoghurt? * er jenta di stor nok til å kunne lokkast med premie (is?)? * hjelper det om du sjølv tar "medisin" først? Ev. dokka eller bamsen? Om ikkje du får ho til å ta den frivilleg så må du sjølvsagt tvinge, men eg skjønar godt at det ikkje er noko særleg kjekt...
Libido- Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 O'boy funker fint her, prøv det om du kan blande det.
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2010 Har smakt på den, og frykter den kommer til å dominere smaken på det hun skal spise såpass at vi ødelegger det også. Og matlysten har vært dårlig i dag!! Har fått i henne litt yoghurt og iskrem (det anbefaltes faktisk for lindring i halsen).. Så belønningen ble masse kos og fluortabletten som hun elsker! Det er 5 ml hun skal ha i seg. Det er tilsatt litt bringebærsmak til miksduren, men det er nok ikke noe godt.. Smaker litt sterkt, minte meg en smule om hostesaften vi har stående. Men den likte hun jo, så vet ikke hvorfor hun ikke liker denne kuren.. Håper vi får henne til å svelge nok til at det hjelper hvertfall, ellers må vi høre om det går an med tabeletter istedet.
camilla^ Skrevet 5. mai 2010 #5 Skrevet 5. mai 2010 Jeg spurte apoteket om å få en slik sprøyte uten spiss, vi blander ut medisinen i solbærsirup (ikke utvannet) Også sprøyter vi inn i munnen eller de gjør det selv. Det har fungert veldig bra de gangen vi har måtte gjøre det. Hun ene var 3,5 da hun måtte og hun tok og sprøytet det inn i munn selv, det var bare såååååååå gøy. Ringte alle og enhver for å si hun gav seg selv sprøyte (skal ikke påstå at besteforeldrene skjønte så mye, men de roste henne for hvor flink hun var)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå