Gå til innhold

Natten er min fiende...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da starter helveteskrigen i meg.

Sånn begynner et av mine dikt fra ørten år tilbake, men jommen føler jeg det slik ennå. Jeg vil ikke sove. Jeg sliter med angst. Når jeg legger hodet på puta slår tankene inn over meg og kverner og kverner. Jeg holder på å bli smårar. Håper psykologen kan hjelpe meg, jeg føler meg helt i vilrede. Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette, jeg må bare få det ut.

Skrevet

Prøv å fokusere på noe annet enn angsten din.

Når du kjenner ubehaget kommer puster du inn gjennom nesen og ut gjennom nesen (da klarer du ikke å hyperventilere om du har plager med det) Fokuser da på pusten din.

Og angst er ikke farlig (litt sunt faktisk, da du får igang blodomløpet siden hjerte dunker raskere ;)..) bare veldig veldig ubehagelig!!

Når du kjenner at ubehaget begynner å roe seg nedover kan du flytte fokus til noe annet, en bok, spill på mobilen eller dib feks. Og kommer du igjen puster du slik som isted, så flytt fokus til noe annet.

Er du i kontakt med psykolog eller? Hvis ikke, håper jeg du tar kontakt med en! De kan virkelig hjelpe deg om du er mottakelig for hjelp! Finnes og tabletter for å roe ned angsten.

Lykke til!

Ønsker deg en, forhåpentligvis, god natt :)

Skrevet

Det kunne ha vært meg som skrev innlegget ditt HI. Jeg er helt fin på dagen. Men når mørket kommer sigende, og alle rundt meg signaliserer at det er dags for å finne sengen. Da kommer noe krypende. Og så blir jeg overmannet.

Jeg blir ikke bedre heller... tenk om dette varer evig.

Ville bare la deg vite at du ikke er alene i natten. Klem

Skrevet

HI her. Takk for svar, setter stor pris på det.

Ja, jeg er i kontakt med psykolog, nylig startet. Prøver å fokusere på pusten ogh sånn, og det går stort sett helt fint. Med den store bøyga med å bare legge seg ned for natta er fæl.. :-S

Og til deg anonym 23.41; håper du kan ta kontakt med legen din for å få hjelp. Jeg er sikker på at dette er ikke noe vi skal slite med for alltid. Noe må finnes slik at vi en dag gleder oss til å legge oss. Håper det. :-)

Lykke til til deg også, og ha en fin natt begge to. Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...