Gå til innhold

hvordan best oppdra min 1,5 åring? hun har begynt å teste meg noe så sinnsykt :p

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er skikkelig ravete for tiden, hører noen ganger etter, men for det meste gliiiiser hun bare til meg og fortsetter.

hun er overalt på en og samme tid hele tiden :P

hva skal jeg gjøøøøre??

prøver å snakke rolig til henne, i så klare ord som jeg bare kan.

har også prøvd å si mer strengt ifra, men det funker ihvertfall ikke.

hun legger seg ned på gulvet og sparker med bena og sutrer når hun ikke får det som hun vil.

hjelp, jeg blir utslitt!

altså, når hun ikke får disse "anfallene" så er hun goood og snill da =)

men dette har skikkelig tatt av i det siste nå, hva kan jeg gjøre?

er dette en periode som alle må igjennom?

Skrevet

Dette er en periode alle må igjennom :) Det blir lettere om noen år haha! Neida! Alle unger er forskjellige og alle unger tester ut grenser og hvor dem har foreldrene sine.

Syns du burde fortsette slik som du gjør. Å lære ungen helt fra begynnelsen at du mener det du sier. Så vet hun at mamma mener alvor :) Det verste jeg hører er foreldre som truer men noe dem ikke kan holde. Feks "du skal aldri få lørdagsgodt mer" Eller truer hele tiden men ikke holder det. F eks "nå går du på rommet hvis du fortsetter" men blir aldri sendt på rommet.

Nå er jo jenta di for liten til slik oppdragelse, mener jeg. Men viktig å alikevel sette grenser og holde det man sier :)

Så ei gang ei mor som satte sin 1,5 åring på gangen for hun griste med maten.. er det mulig??

Syns du gjør en god jobb :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...