Gå til innhold

Hvor lenge leker egentlig barn med lego??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det lurer jeg på. Vet jo selvsagt at det er stor forskjell på barn. Men min har liksom nesten akkurat begynt, og er på topp nå. Syntes det er dumt hvis all den dyre legoen skal gå i søpla om ett år fordi det når har blitt barnslig..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HEY.... jeg leker med lego jo! Og jeg er jo voksen!

Lego er evigvarende og skal tas vare på til neste generasjon unger. Mamma og pappa har en stor plastkasse full av lego hos de som mine unger og andre som er på besøk leker med. Samboeren min hentet en nesten like stor eske med lego hos sine foreldre rett etter at vi flyttet sammen og gutta var i himmelen. Nå har de jo fått enda mere lego å det er faktisk noe av det de leker mest med, men det går jo i perioder.

Sønnen til venninna mi bli 10år nå i sommer å han synes det er kjekt å komme til oss som har god gammeldags lego i tillegg til den nymotens legoen. Du må aldri finne på å kaste lego. Det er jo verdens mest geniale leketøy! Tenk hvor glade barnebarn du får en gang når du tar frem det som foreldrene deres lekte med en gang for lenge siden.

Skrevet

For all del - ikkje kast det, uansett kva du gjer.

Eg og broren min leikte med lego til vi var sikkert oppe i ungdomsskulealder. Eller, etter kvart LEIKTE vi ikkje så mykje, men bygde kompliserte konstruksjonar og hadde til pynt.

Gje meg ein sekk med lego no så har eg underholdning i vekesvis!

Lego blir ikkje barnslig så fort, og så blir den kjekk å ha seinare når ein er over barnslighetsstadiet.

Skrevet

Ordla meg litt feil her.

JEG HAR IKKE TENKT Å KASTE DEM I SØPLA HEHE..

Vi har og lego fra vi var små som barna våre har fått. Det liker de godt. Men nå har han fått masse lego til bursdagen og jul og litt av oss sånn ellers og brukt sine penger. Har plutselig blitt bare lego, og han er jo 8 år nå, så tenkte hvis dette i løpet av ett år ville være over og ut ville det være mange penger brukt på kortvarig glede om dere skjønner..

Hva slags type lego liker deres barn best??

Skrevet

*puh*

Nei, trudde ikkje du hadde tenkt å kaste, måtte berre passe på likevel :o)

Våre ungar er så små at det er mest duplo det går i enno. Eller - eldste ønskar seg veldig lego og har begynt å få nokre småting, men han manglar ein del på finmotorikken så han får ikkje til å bygge så mykje. Enn så lenge er det alt med politi og brannvesen som fangar interressen, både i legoverda og ellers...

Skrevet

tantebarna mine på 13 leker fortsatt med lego, det er vel de eneste lekene de har nå som de er så store hehe.

Men jeg vet om to voksne som "leker" med lego også hehe, sånne kjempe store biler o.l som dem har til ustilling i stua haha :P

Skrevet

ÅÅå... jeg å vil ha sånne store lego biler å greier som kan stå på utstilling i stua. Jeg og kusina mi (som er 2år eldre enn meg) ønsker oss alltid sånt til jul og bursdag, men hva får vi duker å lysestaker...

Her i huset er det ben10 og atlantis legoen som er kulest akkurat nå. Også har de masse star wars hos pappan. Og powerminers er greit innimellom. De leker egentlig med det meste og akkurat nå er det mange kreative konstruksjoner på rommet deres. 6åringen ønsker seg ei hylle til å sette ting på utstilling, så det må vi nok ordne når vi er litt mer i vater her.

Skrevet

Det er gøy å leke med lego ennå. Faren min var rundt 50 en gang jeg var og besøkte ham, og han hadde nettopp bygget en skulptur av alle våre gamle legoklosser. Lego har ingen aldersgrenser!

Skrevet

Her går det litt opp og ned i perioder hvor de leker med lego. Eldste kan godt leke med duploen om det er besøk og andre leker med det, eller om lillemor leker.

Lillmeor har fått noen smålego som hun leker med av og til. Eldste leker ikke så mye med smålego nå, men regner med det går i perioder det og.

Skrevet

Mannen på 33 leker fremdeles med lego og tviler på at at han vokser ifra det de neste 30 årene heller.

Lego er vel den beste investeringa en kan gjøre når det gjelder leker.

- Blir aldri utslitt

- Lettsolgt for en dyr penge

- Gøy for begge kjønn og alle aldere.

Skrevet

Har en nevø på 16 som fortsatt bygger med lego, men da han bygger da en by med alt den skal inneholde av forskjellige biler, hus og bygninger.

Gutta her skal få alt når han blir lei, men tror nok dette er en hobby han kommer til å ha så lenge han lever.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...