Gå til innhold

seriøst? vet dere at man får 3800 i b-trygd i finnmark??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal seriøst vurdere å flytte dit for å få ettergitt studielånet..;))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ekstremt teit at en kan få ekstra for å bo i finnmark..

Skrevet

3800 mer per barn per år, ikke 3800 per måned ;)

Skrevet

Oj, er det så mye? Visste det var høyere barnetrygd der, men ikke at det var så mye. Mange fordeler ved å bo i Finnmark, hvis du ikke er så opptatt av godt vær :-)

Skrevet

Ja det er de vel unnt og, som orker å bo oppi der. Ikke jobber på trær heller

Skrevet

Ååååå, det må du jo si...da er det ikke verdt det. Selv om Finnmark er vakkert.

Skrevet

Tiltak som dette er faktisk nødvendig for at folk skal bosette seg i utkant Norge. I kommunen min får vi som er innfødt gratis tomt til husbygging. Dette er en måte å få folk til å bo på slike plasser. Det skulle bare mangle. Det er alt for mye fraflytting fra små plasser.

Skrevet

Vi får gratis tomt dersom vi har flyttet bort, men velger å flytte tilbake til bygda.

22:57

Skrevet

Men maten der er jo dyrere og man må vel bruke mye mer på bensin og strøm, så må en ta hensyn til det sosiale.

Skrevet

Det man får i barnetrygd i Finnmark er 1290 kr i mnd pr barn.

Så om du synes de ekstra 320 kr pr mnd er verdt bl.a høyere matvarepriser, eviglang vinter og mørketid, for ikke å snakke om at du må ut med en formue om du skal prøve å komme deg til syden f.eks eller Oslo for den del så "be my guest".

Hilsen en som flyttet sørover for å spare penger...

Skrevet

Hva mener du med at man må ta hensyn til det sosiale? At folk er for sosiale i Finnmark? :-) De er jo kjent for å være snakkesalige og å ikke ringe på når de kommer på besøk :-)

Skrevet

Håper dere har familien der oppe da, for om dere må dra til en annen del av landet for å besøke dem har de 3840 dere får ekstra i året for et barn allerede gått med og vel så det for en enkelt tur.

Skrevet

At man må flytte fra venner og familie om man drar opp dit og pga vanvittige priser vil man ikke ha råd til å dra på besøk om man ikke skal gå langt i minus på å bo der oppe i forhold til sørpå.

Skrevet

Vi bor i Tromsø, og mannen min måtte på en dagstur med jobb til Kirkenes. 5000 blanke kroner tur/retur. Flyprisene er helt absurde.

Skrevet

De kan få alt de får nå og mer til for min del, jeg hadde ALDRI I VERDEN villet bo der uansett om jeg fikk alt gratis.

Jeg betaler gjerne litt ekstra for å ha nærhet til stor flyplass og mangfoldet større byer har. Å kunne velge mellom mer enn en pizzasjappe og bensinstasjonen når man skal ut å spise, gå på kino alle dager i uken om man vil and so on ;)

Litt ekstra barnetrygd unner jeg virkelig de som må bo i ingenmannsland ja!

Skrevet

Så bra at dette får deg til å få lyst til å flytte til Finnmark, det er jo for å beeholde bosetningen, og få folk til å ha lyst til å bo der, det gis ekstra midler. Akkurat som bøndene i sør får en haug med subsidier etc.

Skrevet

Nå er ikke hele Finnmark like usivilisert som folk får det til å høres ut som. Det finnes da byer og tettsteder der også. Det er ingen storbyer, men man behøver ikke å bo ensom ute på vidda.

Jeg har bodd øde til både i Nordland og Troms. Kunne tenkt meg å flytte til Finnmark, men det er dessverre nærheten til familien som holder meg sør (etter at jeg fikk barn).

Skrevet

Det er jo ikke det at det er ensomt som er problemet, men at alt er ørten ganger dyrere der oppe uansett om du bor på et lite sted eller et av de større stedene. Jeg har bodd i Finnmark i mange år og har flyktet sørover for å få bedre råd, så jeg vet hva jeg snakker om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...