Gå til innhold

Er det greit å la barnet leke i andres hager, eller har jeg grunn til å føle meg dum?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en liten gutt på to år som er meget sosial. Han elsker å være ute å leke, både alene og sammen med andre. Vi leier en leilighet, men har ingen uteområde. De vi leier hos har sagt at vi bare må leke i sandkassen deres (de har flere barn på min gutts alder) og dette er noe vi benytter oss av. Rundt her vi bor er det bare småbarnsfamilier, men vi kjenner ingen av disse bortsett va de vi bor hos.

Når vi er ute å leker finner gutten min plutselig ut at han har lyst å gå seg en tur. Vi går rundt i byggefeltet, men så fort han ser en sandkasse med leker spurter han bort å begynner å leke. Alene eller sammen med barna som bor der. (vi kjenner ikke disse barna)

Jeg føler meg så utrolig dum og frekk som finner meg til rette på andres eiendom. Det er jo ikke meningen, men gutten synst det er så kjekt å leke ute. Vet ikke helt om jeg har grunn til å føle meg dum, eller om dette er normalt?!?! Om foreldrene er ute slår vi jeg selvfølgelig av en prat med dem, å prøver å bli kjent. Jeg føler meg bare som en intrenger om dere skjønner hva jeg mener, selv om foreldrene sier det er greit at han kan leke der når jeg prøver å dra han med videre.

Har jeg grunn til å føle meg dum?

Videoannonse
Annonse
Gjest ->>-
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg at det ikke er greit, men om hageeier er til stede og sier det er ok kan man godt høre på dem.

Skrevet

Vel, jeg føler meg også litt dum når gutten min på 2 år gjør sånn :-) Vi har ikke gjerde mot nabohagen, og jeg kjenner de ikke så godt. Hver gang gutten min gikk inn dit for å leke med huskestativet/ sandkassa deres, var jeg og hentet ham. En dag nabodama så det, sa hun at jeg bare skulle la ham leke der, så nå er det liksom greit da.

Skrevet

I de aller fleste tilfeller er det ikke greit å leke i andres hager og man bør lede ungen sin før den springer inn i andres hager.

Bare greit når man blir innvitert inn.

Skrevet

jeg ville sagt det var helt greit om det var min hage. Hadde syntes det hadde vært fint om noen likte å leke i den:-) Dessuten så jeg også syntes det hadde vært fint å bli kjent med noen:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...