MissMM Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Tok min første positive EL test tidlig søndag og enda får jeg positive tester??? Hvor lenge er det vanlig å få positivt resultat? Venter liksom bare på å begynne å telle DPO:-)
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Man kan ha positive EL tester i mange dager, kanskje kroppen din prøver å slippe ett egg og ikke får det til, da prøver det igjen og igjen og igjen til det slipper, men er jo ikke alltid det slipper heller da... Er teststreken sterkere enn kontrollstreken er testen positiv, dersom den er svakere er den ikke positiv, men nærmer seg... Sikker på at du ikke er gravid da?? Har du tatt en g-test?? Spennende og lykke til Klem fra
MissMM Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2010 Ok, greit å vite at det kan være positivt i flere dager. Jeg er satt på pergo pga at eggene ikke "popper", så forklaringen passer jo bra:-) hadde en mens for 2 uker siden, så er nok ikke gravid vil jeg tro... Går vel heller ikke an å være gravid med positiv EL? ( forvirrende dette her for en nybegynner som ikke har hatt EL på mange år, så vidt hun vet). Huff, nå er det kjipt at jeg ikke har graviditetstest i hus, selv om den sikkert er negativ...
Kanskje snart <3 86 Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Er i samme situasjon som deg faktisk. På søndag var strekene på EL-testen(e) like sterke innen tidsfristen dvs positiv. I går og i dag er teststreken blitt enda sterke enn kontrollstreken innen tidsfristen. Kan tenke meg det er LH hormonet som er stigende helt til egget slipper. Forrige måned hadde jeg positiv test i 2 dager og TR kom 14 dager etter den siste positive EL-testen. Så da hadde jeg en lutealfase på ca 12 dager og det er normalt tror jeg. Lykke til )
MissMM Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2010 Så spennende at vi er akkurat likt! Vi går håpe at noen snart løsner nå og at TR ikke kommer om ca 14 dager:-) går hardt utover EL test beholdningen dette, så får satse på blinkskudd på første forsøk:-) Masse lykke til, til deg også:-)
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. mai 2010 #6 Skrevet 5. mai 2010 Hei jenter! jeg har et råd å komme med! tar dere å EL tester med strimler,så er IKKE testen positiv før teststreken er STERKERE enn kontrollstreken, jeg tok clearblue dig eltester forrige pp, denne strimler..trodde også testene var positive i flere dager å klødde meg i hode..men fikk svar herfra og gyn at streken skal være sterkere, å joda,dag 17 tok jeg ny test etter å ha startet på dag 13,teststreken kom nesten før d var kommet urin dit å streken var knallsterk FØR kontrollstreken var kommet til syne..så jeg kan låve dere,dere vil se forskjell på en nesten positiv og en positiv når dere har fått en virkeli positiv test:) Lykke til!
Jente0411*Høygravid!* Skrevet 5. mai 2010 #7 Skrevet 5. mai 2010 og du som sa: d går vel ikke an å være gravid med positiv eltest? joo,d går ant;) en liten forklaring: LH (eggløsningshormon) oh HCG (graviditesthormon) er nesten like..bare at HCG`n har en litt merkelig hatt på seg, om du skjønner..så ved svangerskap kan EL tester (vet ikke om alle har d sånn,mn jeg fikk d både på strimmel og clearblue digi) værtfall,eltester kan vise positiv om du er gravid, mens graviditetstester kan KUN vise om du er gravid,og ikke om du har EL..håper du forsto;)
Kanskje snart <3 86 Skrevet 5. mai 2010 #8 Skrevet 5. mai 2010 Hei håperpåennr2 ) Det kan stemme det du sier.. For når jeg tenker meg om så har strekene vært ganske så like på billigstrimlene før testtiden var gått ut (og blitt sterkere etterpå) de siste dagene, men i går kveld og i dag tidlig var teststreken sterkere lenge før avlesningstiden. Har prøvd digital eggløsningstest tidligere PP, men der fikk jeg aldri positiv og det ble for dyrt etterhvert så gikk over til billigstrimlene. Problemet mitt er at ofte er strekene like sterke på ulike dager igjennom syklusen og det har ført til at jeg har trodd jeg har EL. I 4 PP (er nå i 6PP) fikk jeg endelig en skikkelig tydelig positiv EL test, så nå vet jeg hva jeg skal forvente av en positiv test i forhold til styrken på teststreken.
MissMM Skrevet 6. mai 2010 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2010 Med positiv EL test på 5.dagen bestemte jeg meg for å ta en G-test også som du anbefalte ☆Meg og lille snuppis☆2MA,26pp, og den var poooositiv :-))) Jeg har jo nå ingen anelse om når dette skjedde da iom at jeg ble satt på provera i slutten av april og så begynte på pergo torsdag 29.april. Første EL test tok jeg søndag 2.mai og den var veeeldig positiv, så nå skjønner jeg ikke noe her. Får vel vente og høre hva legen sier, regner med jeg må på innvendig UL og finne ut hvor langt jeg er på vei... Noen andre som har lignende erfaringer?
Kanskje snart <3 86 Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Gratulerer så mye med spiren i magen MissMM :-D !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå