Gå til innhold

ang barn med briller, hva gjør dere med solbriller, dere som har barn med briller??

Anbefalte innlegg

Her fant vi den geniale løsning. Guttens briller kan det festes solbriller på med magnet. Brillene har en plass på hver side rett over brilleglassene helt ytterst som er magnet, og like så har solbrillene. De sitter veldig godt på også, de ramler ikke av. Og her jo helt flate så de er lette å ta med rundt omkring i lommen. Og er mørke og gode.

Gutten vår klager fort på soldager om han ikke bruker solbriller. Har også godt å bruke caps.

Fortsetter under...

Vi har lurt litt på det der ja. I fjor sommar var det heilt nytt med briller og vi jobba med tilvenning, så vi tenkte ikkje over det ein gong.

Men no har vi ei lita jente her som tåler skarpt lys dårleg, så ho har solbriller. Og dermed har storebror begynt å spørre etter det han og. Det einaste eg veit er at vi ikkje har økonomi til å bruke eit par tusen på solbriller til han.

Dei magnetsolbrillene - kor kjøpte du dei? Er det universalsolbriller, som altså passar til "alle" innfatningar (så lenge dei er magnetiske)? Høyrest heilt genialt ut!

Jeg har også lurt på dette, er så nytt for oss ennå at han må bruke briller. Var hos optikeren å spurte forrige uke, vi kunne ikke ha sånne som vi fester på brillene sa de, for brillene er for små. Men solbriller med styrke kunne vi få for 300-400 kr. Jeg var redd for at vi måtte betale flere tusen.

Hvor fikk du tak i sånn med magnet? Jeg syns også dette hørtes veldig lurt ut.

Jo, ein kan få billege solbriller. Problemet for guten vår er at han treng så sterke briller at dei blir veldig tjukke og tunge. Og for å få supertynne glas må vi betale eit par tusen ekstra. Det gjer eg ikkje for eit par solbriller...

Skal bestille nye briller til han i morgon, skal forhøre meg litt om "magnetbriller". Om han må ha ny innfatning for det, får vi eventuelt takle det, blir vel billegare enn supertynne solbriller uansett.

Det er en type som vi har kjøpt hos optikeren. Det er helt vanlige briller men bare med denne ekstra funksjonen da. Jeg visste ikke heller om den da jeg kjøpte brillene så ble veldig glad når jeg fikk vite det. Og var ikke så dyrt heller. Og gutten vår kan bruke briller selv om han har solbriller..

Fant du ut noe ang magnet briller?? Før til de gamle brillene hans så hadde vi sånne som skulle festes på med "ståltråder" i hver ende. Disse fungerte ikke så godt hos oss. Gutten var veldig misfornøyd med dem, og det er jo det som teller..

I dag har vi vore hos både Specsaver's, Brilleland og kva-det-no-er-den-siste-brillebutikken-på-senteret-heiter. Den første og den siste hadde aldri hørt om "magnetbriller", den midterste trudde kanskje det hadde eksistert noko slikt av merket Calvin Klein ein gong. Men hadde ikkje sett det på årevis, og aldri til barn. Men ho sa at ein optiker som ikkje var med i nokon kjede ville truleg ha større utvalg.

Vi endte opp med å berre bestille nye, vanlege glas og bruke den innfatninga han har frå før.

Når det gjeld solbriller då får han finne seg i å bruke enten sånne store som ein har utanpå heile brillene, eller sånne med klips (sånn stygg "vipp-opp/vipp-ned" sak), men klipsen dekka jo ca 1/3 av brilleglaset, då dei nok egentlig er meint for voksenbriller.

Har for øvrig "konvertert" frå Specsavers til Brilleland pga SUPERhyggeleg (og meget barnevenlig) dame, samt at sidan Brilleland ligg inne på sjølve senteret har dei alltid opent til kl 21, mens Specsavers (som er i nabobygget) stenger kl 16 eller noko omtrent kvar dag (19 på torsdagar og 14 på laurdagar trur eg det er). Er fornøgd med Specsavers og, men Brilleland-dama var så grei at eg nesten begynte å grine (har gått med følelsene litt utanpå huda dei par siste dagane trur eg) :o)

Annonse

Meget godt spørsmål. Minstemann får sine første briller i neste uke, så vi må kanskje sjekke litt hva slags alternativer vi har. Vet ikke helt hva det blir til. Mulig han bare bruker brillene og caps, sikkert like greit siden solbrillene har blitt slengt overalt frem til nå uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...