NinaKristin*ENDELIG* Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Lurer på om noen kan svare meg på dette... Jeg har ei datter på snart 2år. Hun har fast bosted hos meg, men vi har en midlertidig samværsordning som går på at far har henne fra onsdag til søndag annenhver uke. Jeg har truffet en herlig fyr 2timer fra der vi bor, han har selv en datter på 3år 50/50 ordning. Han har nettopp bygd hus. Så jeg lurer på om jeg kan flytte uten at faren har noen han skulle ha sagt. Faren til min datter har gjort utrolig mye domt desverre Jeg fikk meg ett slag rett etter vi hadde gjort det slutt og vi skal i retten ang dette i juni. Jeg har en følelse at han nyter å ha så mye "fri" fra datteren våres, men han bor nå hos foreldrene og jeg føler at det er foreldrene hans som "fyrer" han opp til å kreve mer samvær med datteren våres. Har jeg rettigheter til å flytte?
lille sprelle Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Jeg vet ikke sikkert, men tror ikke det er noe problem å flytte såpass kort som du beskriver, men spørsmålet er om det er lurt så fort etter at du har brutt. Jeg anbefaler deg å sørge for å bli hel og deg selv igjen før du innleder et såpass fast forhold som det å bo sammen, barn eller ikke. Når det er to barn inne i bildet, så er det enda viktigere å være 100% sikker
Gjest Sauen og ungene Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Kan og kan, tror ikke det er noen som nekter deg, men hvordan ville du følt det om situasjonen var omvendt? Om det var han som hadde hovedomsorgen mens du hadde ons-søn annenhver uke, og han plutselig flyttet og du fikk mindre samvær med barnet? Om han bor nærme har han vel muligheten til å delta også i hverdagen, spesielt når barnet blir større (fritidsaktiviteter, bursdagsbesøk osv). Dette vil han jo miste muligheten til når du flytter to timer unna. Så lenge begge foreldre er i stand til å ta seg av barnet syns jeg de bør bo nærme hverandre. Ikke fordi loven sier det eller for å være snille med hverandre, men for barnets skyld. Hilsen skillsmissebarn, som er evig takknemlig for at pappa bodde i nærheten og kunne komme på svømmekonkurranser, følge meg i bursdagsbesøk og "passe" meg om mamma måtte noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå