Gjest amandine Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Altså! Jordbær, mine damer! Hentet inspirasjon fra en av de andre gartnerlosje-innleggene... Har lenge drømt om og prøvd å få tak i månedsjordbær.. Altså Fragaria vesca semperflorense, markjordbæraktige godsaker som kan høstes hele sommeren... Og inspirert av gartnerlosjen gåglet (som russen sier) jeg det og vips hadde jeg bestilt ørten sorter frø fra www.raravaxter.com - O jubel og glede! Jeg gleder meg noe så inni hesthampen til pakke i posten!
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Kult, hva er det jeg har da tro, det likner da veldig? En type markjordbægreie som faktisk bærer og bærer og bærer til langt utpå høsten lizzom? Husker bare ikke hva den het, men den er så veldig verd det. (Jeg har bare ei plante, da, skal du ha mange?)
Gjest amandine Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Sikkert det du har, heldiggrisen! Jeg har bestilt frøposer, av månedsjordbær, av vanlige markjordbær, av gule og hvite markjordbær osv.. Her blir det fest!
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Ditto! Jeg har dum mann så jeg vil heller leke med dere.
Gjest amandine Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Hadde jeg også før i dag, men han er bortreist på jobb så her er det rolig.. Kom hit, du, så åpner jeg en flaske vin!
Gjest amandine Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Vet du hva jeg har bestilt for noe mer? 30 days shred dvd'en med hun derre dama fra TV, jeg skal gjøre et ærlig forsøk på å kunne gå i bunad uten smerter i år he he. Litt sent ute, som vanlig, men..
Gjest sug lut Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Vet ikke hva det er men det står masse om det her inne har jeg sett. Er det sånn strengt mål-og-vei, eller er det treningsprogram? Bunad uten smerte er et realistisk og godt mål. Var det ikke du som skulle kjøpe kjole forresten?
Gjest amandine Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 25 minutter trening hver dag.. Passer akkurat mens kamikaze-barnet sover;) Det var den kjolen, ja... Etter noen kilo og noen timer med noe annet enn bare turgåing skal du se det blir en schlager! Bunaden har gjerne vært i strammeste laget rundt livet de siste årene, jeg mener alt går, men det hadde jo vært greit..
Verbena Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Tusen takk amadine!! Da har jeg å bestilt meg frø, tenkte egentlig at jeg skulle tusle meg en tur på plantasjen og stikke innom hagesenteret bort i skogen ikke så langt unna. Men dette er jo så mye enklere. Vi liker internettet gitt!
Gjest amandine Skrevet 5. mai 2010 #12 Skrevet 5. mai 2010 Jeg bestilte masse blomster også, det var jo dritbillig! Så er spent, må jeg si! Blomsterengen i år blir fugleblanding, sommerfuglblanding, valmuer, kornblomster etc. Jeg gleder meg!
Verbena Skrevet 5. mai 2010 #13 Skrevet 5. mai 2010 Jeg bestilte babygulerøtter i tillegg til masse forskjellige jordbærfrø. Starter med spiselige ting i år å ser om vi får de til å overleve, så kanskje jeg prøver meg på blomster neste år. Gleder meg til pakke i posten nå ja, håper det går kjempe fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå