alvesnuppa <3 Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 I navnefesten til Ada leste jeg opp et dikt, som jeg gjerne ville dele med dere her inne Kanskje det til og med kan inspirere noen her også. Muligens noen kjenner det igjen, men jeg har skrevet det om til trøndersk, da det fallt mer naturlig for meg. Det lyder som så: LIVETS HØYESTE LYKKE Dein vesle varme jenta mi Gjør rare lyda med tunga si Hu lage merkelige ord Te glede for si stolte mor Mi ega lille deilighet Du e så omringa av kjærlihet Te gransking av den hvite raind Av undrerkjevens første tainn En bitteliten snøkvit spiss Av verdens minste tainnebiss Du vesle skjønne ungen min Dein lubne skjønne kroppen din Med dem små rare kleian på Og foten din med tærn på Og hånda di og arma di Og lokta di og varmen din E som et kjæmpemesseig hav Mamman din kain øse lykke av Men uten kamp og uten slag Skal æ kuin gi slipp på dæ en dag Kor mi du e -allikevæl Ska du bli stor og bli dæ sjæl No kain æ bare plei dæ Å elsk dæ og ei dæ Å leik med dæ og ta i dæ Å vær bunnløst glad i dæ Men når du sjøl om litt bli stor Så vil du si: "Nei, æsj da mor! " Og sjølsagt har du rett i det Det finns itj vett i det Og så en dag om femten år Ska deinn her bylten uten hår Som sutter sine egne tær Si: "Mamma, så gammeldags treng itj du å vær"! Og sjer du mitt fotografi Så vil du flir av det og si: "Tenk det her va mamma en gang Å, hærrlighet d e rart det går an! " Kossen sorga det vil vold mæ I strid for å behold dæ Koss kamp det enn vil skap mæ Så vil æ sikker tap dæ... Vi snakke sammen uten ord For sjølsagt skjønne æ, di mor Uansett koss rar en gurglelyd Æ legge munnen form av fryd Mot nakkegropas mjuke skinn... Du nydeligste jentungen minn!
Romeren Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Ja, det er kjempefint. Av Zinken Hopp. Tror ikke jeg kunne lest det høyt uten å begynne å stortute, jeg!
Gjest Kira06 Skrevet 5. mai 2010 #4 Skrevet 5. mai 2010 Haha, jeg klarte ikke å lese det uten å grine engang jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå