Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 hva gjorde dere for ikke å bli det? Synes det er vanvittig mange uplanlagte graviditeter det snakkes om her inne? Hva gjorde dere? Hoppet av i svingen? Sikre perioder? Satset på at du bare ikke skulle bli gravid? Hva menes egentlig med en uplanlagt graviditet?? Ikke kom og fortell meg at prevensjonen svikter i så mange tilfeller som det veldig mange vil det skal framstå som her inne.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 jeg ble matforgiftet. Hadde nok kastet opp ppilla. Tenkte ikke noe over at den kanskje hadde kommet oppigjen. Og ops, nå har vi ei nydlig tulle på 4mnd.
venterbarnnr2 Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er i uke 12+6 og det var IKKE planlagt. Jeg gikk på Cerazette (prevansjon)! Så der sviktet prevansjonen :-/ Men men, blir tøft den første tiden, men de får nok mye glede av hverandre siden det kun blir 1 år mellom dem :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Han var litt full, jeg var kjempefull, og jeg sa visst, "æh! drit i den kondomen, trenger vi det da? Du er sikkert så full at svømmerne svømmer i sikk-sakk og aldri kommer frem likevel". Ikke akkurat planlagt, men det har nå gått bra
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Fikk som ung beskjed av lege om at jeg ikke kunne bli gravid så det var rimelig uplanlagt og kom som et stort sjokk da jeg ble gravid :-)
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Hehe... Omtrent samme som anonym 20:45. Tror det er eneste gangen på de da 12 årene vi hadde vært sammen at vi hadde glemt å ta med prevensjon, var ganske fulle etter noe så sjeldent som en fest (første gang på sikker 2-3 år vi var på fest sammen) + at jeg nettopp var ferdig med mensen og det da liksom skulle være 1,5 uke til eggløsning og "trygt", at vi tenkte shit-au vi er fulle så svømmerne er nok redusert, han kan hoppe av i svingen og det kan da umulig klaffe nå uansett. Joda, det kunne det, ble en skjønn liten jente på oss :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Ble faktisk gravid med min nr. 1 under menstruasjon, hadde ikke regnet med det!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Nesten samme som meg det, dagen etter mensen droppa vi kondom og da satt den
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Etter 8 år uten prevansjon trodde jeg faktisk ikke at jeg kunne bli gravid.. men jammen ble jeg det ikke når det var minst ventet.. ble alene,men har aldri "angret" på valget jeg tok
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 Vel, hender man blir gravid pga at kondomen har røket eller prevensjonen ikke har funket. Ikke alltid man oppdager om kondomen ryker heller for den del. Og enkelte kan bli gravide etter en fuktig helaften der alkoholen har rent inn og vettet ut. Uansett så må det være helt greit at man enten tar abort eller bærer fram barnet, ingen andre har noe med den saken å gjøre, annet enn en eventuel barnefar.
Miss Honey Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Hadde nettopp begynt på p-piller etter et år og trodde ikke det var SÅ viktig å vente 7 dager før det var sikkert... Hadde vel gått på de i 3-4 dager... Pluss at jeg har sjelden eggløsning og legen har sagt at jeg kommer til å ha problem med å bli gravid!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #13 Skrevet 4. mai 2010 Vel, vi har slitt i mange år for å bli gravid, og brukte lang tid og flere prøverørsforsøk for å få de tre vi hadde. Vi hadde fått beskjed om at vi to i kombinasjon ikke ville kunne bli gravide. Derfor var ikke prevensjon i tankene våre etter at vi hadde fått tvillingene. Så ble jeg da på mirakuløst vis gravid på naturmåten 2,5 år etter tvillingene. Jeg trodde jeg hadde influensa, og fikk sjokk da legen fortalte jeg var gravid! SÅ, graviditeten var IKKE planlagt, men på ingen måte uønsket ;-) Vi syns vi er priviligerte som sitter her med 4 flotte sønner, 8 år etter at vi fikk beskjed om at vi ikke kunne regne med å få barn :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #14 Skrevet 4. mai 2010 Jeg ble gravid på Loette en gang, men det barnet mistet jeg. 2. gang: Hadde mistet mensen pga p-piller og måtte gå 1 mnd uten for å få igjen mensen for å begynne på en annen type. Sjangsa 2 ganger og vips ble je tjukk.
Gidder ikke! Skrevet 4. mai 2010 #15 Skrevet 4. mai 2010 Jeg innrømmer gjerne at det var litt "heat of the moment", p-pilleresepten lå på nattbordet, forholdet var lideskapelig ferskt og jeg tenkte "det skjer ikke meg" :op Og han trodde at jeg hadde begynt på pillen alt, litt misforståelse der altså. Nå har det gått 4 år og vi tenker litt på nr.2:)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #16 Skrevet 4. mai 2010 Hadde fått påvist pco og etter 4 år uten prevensjon var vi rimelig sikre på at jeg ikke kunne bli gravid, men joda.. nå er ungen straks 8 mnd..
*Netta* har 2 prinsesser <3 Skrevet 4. mai 2010 #17 Skrevet 4. mai 2010 Tok ukespauser fra cerazette, (skrives det ikke sånn da, tro??) var i ammetåka da jeg leste bruksanvisningen tror jeg, tok de i hvertfall som vanlige p-piller ;p Blir to og et halvt år mellom dem da, og baby kommer i sommerferien.. Godt uplanlagt må jeg si
NormaJean Skrevet 4. mai 2010 #18 Skrevet 4. mai 2010 hadde akkurat fått mensen etter fødselen og skulle begynne på p-piller ved neste første dag av mens. tydligvis ikke så flinke med kondomene, for poof, blei gravid! Men ikke akkurat krise da, mannen min var stor fornøyd! jeg derimot var mer stresset!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #19 Skrevet 4. mai 2010 Jeg visste jo at jeg kom til å bli gravid ved å ikke bruke prevensjon, men vi har lenge klart oss på å sikre perioder. Vi har blitt gravid i usikre perioder og da visste jeg jo at sjansen var der. Men ikke planlagt i den forstand. Vi hadde ikke sex som kaniner for å bli gravid. Vi prøvde ikke med vilje, men jeg visste jo konsekvensene av å ikke bruke prevensjon, men det gjorde ikke noe å bli gravid heller.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #20 Skrevet 4. mai 2010 Her tror jeg prevansjonen sviktet ja. Gikk på p-piller. Men har vært gravid en gang før på p-piller, men tok da abort. Så nå stoler jeg ikke på p-piller og har fått spiral i stede.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #21 Skrevet 4. mai 2010 Jeg måtte slutte på p-pillene pga jeg utviklet allergi av dem. Fikk ikke mensen på halvannet, men så kom den en gang, og eggløsningen etter den ble jeg gravid. Vi brukte litt kondom, eller hoppet av i svingen.. Ikke akkurat å anbefale om man ikke vil bli gravid,, Men er jo glad det skjedde nå da, hun er det beste som har skjedd oss!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #22 Skrevet 4. mai 2010 Jeg satte inn p-stav i februar, i juni fikk jeg sjokket om at jeg var gravid. Nesten to mnd etterpå fikk jeg beskjed om at det kunne være to, og på ordinær ul fikk vi bekreftet at det var tvillinger. Så kan absolutt si at det ble to mer enn planlagt, og at jeg gjorde det jeg kunne i forhold til prevensjon. Men er utrolig fornøyd med resultat! Det ble to fantastiske unger jeg ikke ville vært uten:)
3småtroll♥ Skrevet 4. mai 2010 #23 Skrevet 4. mai 2010 Med nr to så gikk jeg på minipiller (husker ikke merket) og jeg fullammet eldste på 3 mnd... Skulle jo tro jeg var sikret da, men var nok meningen at vi skulle få to tette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå