Gå til innhold

Jenta mi har snart bursdag, trenger tips til hva jeg skal ha med i barnehagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke fruktspyd og fruktsalat, det er hverdagskost for ungene i den barnehagen. Kake e velkomment, det er ellers et fokus på sunn og grov mat. "Problemet" mitt er at jeg må sykle, så en eventuell kake må kunne deles opp på forhånd og fraktes i en boks eller noe. Svært takknemlig for tips og evt oppskrifter... Er gele aktuelt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kjøper rosa papp, klipper ut hodet til en gris. Klipper ut en runding som blir nese. Inni nesen stapper du en liten miniyoughurt. Så limer du det hele på en pinne. du kan skrive navnene til alle barna på hver gris.

Har sett det på nett men finner ikke linken....

Veldig stilig var det i alle fall:)

Skrevet

Hva med å lage fylte horn, med pizzafyll, ost/skinke etc.

De kan man jo lage så sunne man vil selv.

Skrevet

I vår bhg er det lov med søtsaker på bursdager heldigvis ;)

Vanlig er sjokoladekake, boller, pizzasnurrer etc. Noen har gele og noen is...

Skrevet

Ja, heldigvis er det lov med kake og søtt i denne barnehagen og! De fokuserer veldig på sunn mat ellers.

Tusen takk for gode tips alle sammen!

Skrevet

pizzasnurrer, kanelboller, blåbærmuffins med smuldretopping(himmelsk!!), oppskrift;

4,5 dl hvetemel

3 ts bakepulver

120 g sukker

125 g smør

1 dl melk

1,5 dl lettrømme

1 egg

2 dl blåbær

2 ss hvetemel

Smuldretopping:

30 g smør

3/4 dl hvetemel

40 g sukker

1 ss vaniljesukker

Fremgangsmåte:

Bland mel, bakepulver og sukker i en bakebolle. Smelt smøret i en kjele. Ta kjelen av platen og bland i melken. Ha deretter rømmen i smørmelken og så lettpisket egg. Ha hele blandingen i bakebollen med det tørre i. Bland deigen raskt sammen (ikke rør mer enn nødvendig). Bland rensede blåbær med 2 ss hvetemel slik at bærene blir godt dekket med mel. Vend dette så forsiktig i deigen.

Smelt smøret til toppingen i en liten kjele. Tilsett de øvrige ingrediensene og bland sammen til en smuldrete deig.

Sett papirformer i et muffinsbrett (se tips). Fordel deigen i muffinsformene. Fordel deretter smuldretoppingen på toppen av hver muffins. Stek muffinsene på brett midt i ovnen ved 180°C i 30 min.

Skrevet

Gele i to forskjellige farger i engangsglass av plast. Med en "druknet" seigmann oppi (ikke sunt, men populært)!

Skrevet

pizzasnurrer var veldig populært da sønnen min hadde bursdag.

Skrevet

Ispinner liker de hos oss.

Og muffins.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...