Gå til innhold

Hvor lenge kan det gå til neste amming egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 mnd kan sove opp til 9 timer i strekk om natten, men er så usikker om det er bra eller ikke med tanke på melkeproduksjonen? Har veldig liten lyst til å vekke henne, men må man så må man vel. Hun går opp nok i vekt også bare så det er sagt. Har hatt litt småtrøbbel med vektøkningen tidligere, men tror ikke det har noe med at hun sover så lenge om natten. Siden hun går opp nok nå? Det tror jeg heller kom av annet stress i rundt oss.

Hvor lenge pleier det å gå imellom til dere om natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min pode på 4 mnd sover ikke lenge i det hele tatt på natta,alt mellom 3- 6 timer,skulle ønske han var mer lik din datter:)

de lærde sier at det produseres mest melk på natta,derfor er det fint å amme en til to ganger slik at melkeproduksjonen ikke går ned.men har du ikke problem med for lite melk og at hun legger fint på seg hadde jeg nytt å få sovet så lenge!:)

Skrevet

Da jenta mi var mindre, sov hun mellom 9-12 timer sammenhengende de fleste netter. Jeg lot henne bare sove jeg, og jeg har aldrig hatt trøbbel med melkeproduksjonen. Men det kan kanskje være individuelt det også, som allt annet :)

Da hun ble 4 mnd, ble det plutselig litt hyppigere amminger på natta i nesten 2 mnd. Men melka regulerte seg etter hennes behov da også :)

Men til syvende og sist så må du bare gå for det du føler er riktig for deg. Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...