Gå til innhold

Allergisk reaksjon er noe dritt :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk gutten min på 4 år en allergisk reaksjon i bhg, vi (jeg jobber i bhg hans) vet ikke hvorfor, da han spiste kun det han tålte og har spist mye av før. Men han hovnet opp i kinnet og delvis i hals, og jeg ringte lege for å høre hva jeg kunne gjøre, de sendte umiddelbart ut en sykebil og ikke lenge etter så var sykebilen på plass i bhg. Innen den tiden hadde han kommet seg litt, og hevelsen hadde da begynt å gå ned, så det var ikke noe å gjøre, kroppen fikset det heldigvis selv.

Det som egentlig skremte meg mest var at han fikk en slik reaksjon på mat som han spiser mye av, og reaksjonen kom kjempefort, han var helt fin før måltidet, og underveis i måltiden så hovnet han mer og mer opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsøk fastlegen og be om å bli videresendt til spesialist. Veit ikke om de gir det til små barn, men voksne med slike reaksjoner går rundt med Epi-penn (andrenalin) som effektivt kan hindre at halsen tetter seg helt.

Skrevet

Har time til fastlegen på fredag, så får høre da. Var ikke bare å få adrenalin sa de i ambulansen, men jeg måtte høre.

Venter også på ny time til prikktest, så håper det blir fortgang nå.

Skrevet

Ja, det er noe dritt!!! Har du oversikt om noen har dobbel dippet? Altså brukt kniven i noe han ikke tålte først og så hatt kniven oppi det han spiste? Om ting ikke har blitt skikkelig rengjort, kniver, fjøler, fat, glass etc? Om noen av produktene plutselig har forandret innhold? Oppdaget nemlig i forrige uke at dressingen jeg har brukt i alle år plutselig innholdt egg. Oppdaget det litt sent, så jeg ble kjempe dårlig.

Jeg har alltid epi-pen med meg, har enda ikke fått bruk for den men har vært nære på et par ganger (noen av de få gangene jeg ikke har hat de med seff... hadde satt om jeg har hatt med). De er dyre og har kort holdbarhet, men er helt klart verdt det.

Skrevet

Hun som satt sammen med han under måltidet er VELDIG nøye på knivene og slikt, så den kniven som han bruker får ingen røre, og de andre får heller ikke røre hans pålegg. Vi er alle svært nøye på dette ettersom han er såpass allergisk.

Det var ett brødmåltid, først spiste han 2 skiver med bare smør, og så 1 skive med dansk salami, og etter siste skive kom reaksjonen umiddelbart. Sjekket pålegget, men sto ikke noe "farlig" innhold på det.

Alt blir vasket i oppvaskmaskin, så det bør være skikkelig rent da, men kan jo hende at det er noe der da.

Skrevet

Min 4 åring reagerer akkurat slik når han har fått i seg nøtter, eller noe som kan inneholde spor av nøtter. (nøtteallergi)

Når det gjelder babyen (egg, hvete og melkeallergi) så er jeg sluttet å vaske i oppvaskmaskin, han reagerer så kraftig at hans vasker jeg for hånd i en egen komme som bare hans ting skal være i....

Skrevet

Bruker han smørpakken alene? Hm, skikkelig uggent når man ikke er trygg lenger på det man var trygg på tidligere.... Får dere ferdig oppskjærte brød fra bakeren? Forurensing kan skje i deres skjære maskin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...