Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Holder på å skal kjøpe barnevogne. Vurderer flere forskjellige, men de kommer på rundt 8.000,- ser det ut som de fleste. Så er jeg inne å sjekker på finn.no,- for det kan jo være greit å kjøpe brukt. Det gjorde vi sist, men da av kjente. Men ser ut som om folk bare har slått av 2-3.000,- Og selger barnevogner som er brukt til 1 barn for for eksempel 5-6.000,- Jeg synes det er overpriset! Kjøper mye heller ny da, og får garanti. Hvis jeg skulle solgt ville jeg ikke tatt mer enn halv pris for brukt. Men det er vel et marked for dyre bruktvogner da. Får følge med litt til på finn.no - før jeg går i butikken og kjøper den perfekte vogna for oss:) Bare jeg som synes det er mange gjerrige selgere der ute?
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Selvsagt prøver man å få mest mulig for vognen :-) Jeg kommer i hvertfall til å bare slå av noen tusen når jeg skal selge den vi har nå og se om jeg får solgt. Er lov å prøve seg. Går det ikke vil jeg sette ned prisen. Ja, er kanskje gjerrig eller grisk, men får du 5500-6000 kr for noe så tar man jo det i stede for 4000 kr. Summen i mellom kan utgjøre noe nyttig til barnet.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Et godt råd er og finn en fin vogn på finn som du har lyst på. Er den overpriset så bare vent og legg inn et bud. De aller fleste er gidder ikke og betale mer enn halv pris for en barnevogn uansett..Skal jeg betale mer enn halv pris så skal vogna være brukt i max 5-6 mnd. Er vogna brukt i et år eller 2 noe som de aller fleste duo og kombi vogner er, så er det uaktuellt og betale mer enn halv pris. De som vil ha så mye for vognene sine får ikke solgt. Men de er jo lov og prøve seg og de fleste prøver seg nok. Men det er lov til og prute..
Gjest Toxic Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 En selger vil aldri få solgt en vare for høyere pris enn markedet er villig til å betale.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 De som legger ut vogner billig får solgt med en gang. De som overpriser har annonsene liggende ute leeeeeeeenge før de må sette ned prisen. Alt, så og si, blir solgt fort bare prisen er rett
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har solgt to vogner så langt og har tatt under halv pris begge ganger. Neste gang kommer jeg til å legge ut for halv pris av vognpris, men da er ekstrautstyr med i tilegg.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Er helt enig med deg. hadde utrolig flaks og kjøpte en strøken teutonia for to tusen. Hentet den på dagen! Følg med og abonner på annonser og vær kjapt ute når du ser noe du kunne tenkt deg- Alt kan jo tas av og vaskes på 60 grader, så det blir rent! Vogna jeg kjøpte ser egentlig ikke brukt ut...
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Jeg solgte nettopp en Teutonia S3 på Finn, med bare 700 kr i tap Synes ikke det var gjerrig... Selvsagt vil vi ha så mye vi kan få for den, og både kjøper og selger var fornøyde.!
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #9 Skrevet 5. mai 2010 HI her. Hvordan kan kjøper være fornøyd med det? Tror ikke den kjøperen var klar over at han/hun sparte kr. 700,- ift nypris med reklamasjonnsrettigheter dersom noe oppstår. De teiteste annonsene (synes jeg da!!!!) er sånn type nypris kr.8.000,- Pent brukt 3 år gammel vogn og div ekstrautstyr, samlet pris kr. 8.000,- Nei, de lurer ikke meg;) Jeg er jo bare interessert i ei vogn, ikke at selger skal prakke på meg alt mulig annet. Men sikkert kjempefint for de som ikke har noe fra før da, jeg har barn fra før, så jeg trenger ikke alt mulig.
Anonym bruker Skrevet 5. mai 2010 #10 Skrevet 5. mai 2010 Hvorfor ikke kjøpe i sverige?? Selv om du bor langt unna grensa kan det lønne seg uansett å enten ta turen eller be om å få den tilsendt!! Jeg fikk en brio kombi 2009 vogn til 3500sek der borte like før jul :-)
Gjest Toxic Skrevet 5. mai 2010 #11 Skrevet 5. mai 2010 Det er da virkelig kjøpers ansvar å vurdere hvilken pris som passer henner lommebok best, ikke selgeren. Ingen kan tvinge noen til å gjøre et kjøp, så at en handel er mulig å gjennomføre forutsetter faktisk at kjøper er fornøyd. Om kjøper er stokk dum og ikke sjekker nypris på forhånd, kan ikke selger klandres for det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå