Gå til innhold

Hvordan går det med alle jentene her inne?

Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Jeg er i dag 30+6 og synes de siste par ukene har gått ganske tregt :P

Formen er veldig variabel. Sliter fortsatt med at jeg kaster opp innimellom, det er dog bedre etter at jeg begynte å ta halsbranntabletter fast....

Jeg har jo denne APS (koagulasjonsproblematikk) som gjør at jeg tar blodfortynnende, men det går så det suser. Jeg blir en del blå på magen og enkelte dager gjør det veldig vondt å sette sprøytene.

Ellers så har jeg fått medisiner pga hoste som ikke vil gi seg og som jeg brekker meg av (går kikhoste her på hadeland...)

Jeg har også begynt å klø veldig på hele kroppen, samt litt under bena og litt inne i hendene. Så blodprøver viser lett forhøyede lever og gallesyreverdier. Tatt nye blodprøver igjen i dag og krysser fingrene for at de ikke stiger slik at vi slipper å ta noen grep pga det denne gangen. Var dette som var utslagsgivende for at jenta vår ble tatt med KS når jeg var 35+1.

Bekkenet er ikke helt godt, men det holder seg da forsåvidt stabilt.

Ellers er veslegutten en MEGET aktiv krabbat som holder leven i magen min 24/7 :D

Gleder oss veldig til å hilse på han senere i sommer!

Fortsetter under...

Hei BC :-)

Her er formen (som vanlig?) på topp og jeg er 33 uker på vei. Ny UL i dag, og "lille sprell" er fortsatt i hodeleie og veier 2,1 kg. Den sparker litt i ribbeina, men jeg sover godt og som regel natta igjennom. Bare jeg ikke drikker for mye før jeg legger meg, går det fint.

Sykemeldingsgraden er økt fra 40 til 50%, og midt i flytteprosessen (og med svigers på besøk fra neste uke), er nok det smart. Skal beg. med modningsaku. i morgen, og burde vært flinkere til å praktisere yoga for pust og bekkentrening, men det blir mest spinning og styrke.

Vi sees den 20. mai!

Klem

Trasig å vere i dårlig form, BC - du har verkeleg fått din del! Håper det ikkje vert verre dei siste vekene. Her steig formen etter veke 32 - utrulig nok - men kjenner sjølvsagt at formen ikkje er på topp - 15 kg ekstra gjer òg sitt til at ting er litt tungt + 2 2åringar fulle av live dag og natt;). Då eg ikkje var like kvalm lengre måtte eg opp i stilling igjen og er no ganske så trøtt. Har byrja kaste opp igjen, men det er mest pga halsbrann og er ikkje så mykje kvalm. Det er godt å vere på jobb, men eg reiser ein del tur-retur Stavanger-Bergen og det er litt slitsamt. No har eg vore på seminar på Finse eit par dagar og gler meg veldig til å kome heim til mann og smågutta i morgon. Ser fram til permisjonen startar heilt i slutten av mai! - er 32+6 i dag.

Håper de får gode veker no mot slutten alle saman!

heisann BC!

Her er kvelmen med hele dagen....tror enkelte dager at jeg skal klikke...fint å kjenne at man er gravid...men har nesten mer følelsen av å ha kronisk oppkastsyke enn å være gravid ...he he he...

magen vokser...når jeg ligger på rygg kan jeg tydelig kjenne omrisset av livmoren...herrrrlig...

hodet har det litt bedre..men redd enda...

Trsit med alle plagene...men nå ser du jo enden på det :-)

Lykke til med de siste ukene...man SKAL være skikkelig lei på slutten vettu slik at fødselen ønskes velkommen :-)

:-D Stå på!

Jeg er veldig lettet over å være kommet helt til uke 34:-)) Bare 42 dager til terminen! Jeg håper lille gullet blir i magen ca en mnd til, men det er ingen krise om han skulle komme nå. Har sluppet skuldrene ned noen hakk igjen (de har vært litt langt oppe pga den blødningen i uke 27 og myyyye kynnere).

Har fortsatt mye kynnere. De er mest plagsomme på natta, faktisk. Da kjennes det ut som de bare varer og varer. De gir seg når jeg er oppe på do, så det blir noen turer i løpet av natta. Sover litt dårlig pga det og at det ikke fins noen gode liggestillinger lengre.

Er nå "bare" litt kvalm om morgenen/formiddagen. Har ikke kastet opp på maaange uker:-) Kvalmen er ikke til noe hinder lengre og jeg skal helt fint klare den til gutten vår er ute.

Så fremst jeg tar hensyn til kynnerne føler jeg meg egentlig ganske bra. Har litt mer energi enn jeg har hatt siden august/september (før jeg begynte på medisiner før forsøket). Men jeg kan jo ikke gjøre de helt store fysiske utskeielsene pga kynnere... Det er kanskje rederbyggerinstinktet som har innhentet meg, hehe:-) Har fortsatt mye som skal ordnes, men stresser ikke. Samtidig så må jeg jo bare utnytte energien mens den er her.

Ryggen fungerer mye bedre nå som jeg ikke jobber. Den var vond søndag kveld etter en lang dag i konfirmasjonen til søstra mi, men ellers er den bedre nå enn til vanlig:-) Hodepina som jeg var så plaget med er borte. Nå har jeg kun vondt i hodet hvis jeg har "havnet" på rygg (i søvne).

Lille gullet i magen er fortsatt meget aktiv, men det virker som han ikke snur seg lengre. Han har ligget med hodet ned hos jordmor i uke 29, på UL i uke 32 og hos legen i uke 33. Så jeg håper han holder posisjonen sin:-) Ellers ligg han kun på høyre side av magen, med bena mot venstre side... Magen er derfor ganske skjev innimellom, spesielt når han presser rumpa utover/framover. Han trives godt oppunder ribbena på min høyre side og det er jo ikke alltid så behagelig... Men jeg nyter bevegelsene hans!

Livet er herlig<3

Hei alle , her er jeg i uke 33 og er rimelig sliten, keisersnitt er satt opp 18 juni om ikke før... Hadde b12 mangel, lavt stoffskifte, var blod og jern fattig og ikke minst svangerskapsdiabetes da for sikkerhets skyld, har 2-3 i ødemer, proteiner og ketoner og veldig urolige bein om natta., jeg er stoooor symfysemål på 39 (er jo 2 da, men likevel).. i tillegg har jeg fått et angrep av fugle lopper fra katten ha ha holder jeg ut mon tro?? Vi har alle noe å plages med, men likevel er jeg lykkelig fordi jeg ble gravid med tvillinger igjen. Har hitill gått opp ca 15 kg, veide 10 for mye fra før så her ser jeg snart hundre tallet. Skrekk og gru.

Annonse

Heisann! Så koselig å høre hvordan det går med dere andre:o)

Jeg er 12+5 i dag og har begynt å få litt mage:o) Synes tiden går sakte om dagen og gleder meg til å kjenne liv og få ordentlig gravid mage, ikke bare se småtjukk ut;) Skal på privat Ul om ca 3 uker (15+4) og gleder meg masse til det. Håper jordmor klarer å se kjønn da, det hadde vært utrolig morro!!

Har vært sterkt plaget av kvalme og oppkast hver dag i 1.trim, fra uke 6-7. Fikk til slutt afipran (kvalmestillende) av legen pga at jeg ikke klarte å holde på væske engang. Er diabetiker (type 1) så var vanskelig å regulere blodsukkeret når jeg var så dårlig og ikke klarte å få i meg mat eller drikke. Afipranen hjalp meg mye, var fortsatt kvalm, men kastet ikke opp så mye. Har følt meg bedre siste uka, men i går var jeg plutselig skikkelig dårlig igjen og kastet opp mange ganger til tross for at jeg tok Afipran:( Heldigvis bedre igjen i dag og håper denne kvalmen vil gi seg snart!!!

På grunn av at jeg har diabetes, får jeg tett oppfølging gjennom hele svangerskapet. Går til kontroll hos jordmor og indremedisiner på "Diapol" på Riksen hver 14. dag i 1. og 2. trimester. 3. trimester blir det kontroll 1 gang i uken, så føler jeg og babyen er i trygge hender:o)

Har gått opp ca 1 kg så langt, men kunne tenkt meg å veie 4-5 kg mindre da jeg ble gravid, så håper ikke jeg vil gå opp mer enn normalt i svangerskapet!

Masse lykke til alle sammen!

Vond rygg

Vondt bekken til tider

Kynnere som gjør meg anpusten og j må legge meg ned

Sliten og trøtt hele tiden (lavt jernlager)

Ligger dårlig om natta, men sover greit.Kan ikke klage.

Utflod.Urk!

Er 100% sykmeldt nå.Det er godt og kunne styre dagene selv ettersom formen går opp og ned.

Begynner å glede meg til barnet kommer.Den ligger med hodet ned og beina mot høyre.Sparker mye mot ribbeina.Det er ubehagelig.

Men noen ganger kjenner jeg barnet "stryke" hendene mot magen.Herlig :-)

Gleder meg virkelig til barnet kommer, er utrolig nysgjerrig.

Hei hei:))

Her er vi nådd uke 28 straks og det er herlig!!

Formen varierer, med høyt blodtrykk til tider, proteiner i urinen og hodepine stort sett hver dag!

Har dog funnet ut at det mest sannsynlig kommer av spenninger i nakken, så skal komme meg til en naprapat til uka!

Har jobbet 50% hele svangerskapet, men fra etter pinse blir det nok 100% her, da min jobb er veldig stressende og kroppen min gir meg mye hint om å roe ned.

Bekken og hofter er helt uten problemer, men merker at magen blir tyngre. Kveldsturene med hunden resulterer i det siste alltid i kynnere, og litt ekkel følelse i magen. Men går fort over! Lungene kjenner ut som er totalt fraværende, puster som en hvalross på tur!! hehe...

Har ei bedagelig jente i magen, som kun nå og da gir fra seg signaler om at hun er der...Kjenner bevegelser, men ikke sterkt. Syns det er litt skuffende, men kommer seg vel jo større hun blir. Har morkaka foran, så er vel ikke annet å forvente!

Det morsomme nå er at hun reagerer på de barnesangene jeg spiller jevnlig for henne, det er kos:))

Så her går det i Julius(min favoritt som barn) , nøtteliten og hompetitten! :))

Håper jeg får til å være med på neste treff,....

ha en strålende helg!!

her også går det bra!:) 14+3..wow.. en plagsom korsrygg med smerter i hofte og ned i ene foten til tider..når jeg har stått og gått ett par timer..

ellers er jeg i topp form sånn sett... nå ser jeg bare fram til å få ul overstått og vite at alt er bra med babyen.da ska eg bare glede meg og legge bort det siste snevet jeg har av engstelse tenker jeg;) litt over 4 uker igjen til....også er vi jo spent på om det er en gutt eller jente...min mage følelse sier gutt så veldig spent på om intuisjonen min har rett;)

er nesten helt fjernt og uvirkelig at vi faktisk har klart dette her....jm har jeg også vært hos nå...hun fant hjerte med engang:)

god helg jenter!!!

Gjest Bjørnen Collargol*gravid

Godt å høre fra resten av dere også at det ikke bare er en dans på roser, missforstå meg rett!

Til dere som ikke har noe særlig plager får nyte det til det fulle :)

Selv gleder jeg meg til UL på onsdag den 12. Håper så inderlig at morkaka har flyttet seg slik at jeg kan (forhåpentligvis) føde vaginalt!

OG så blir det godt å se igjen litjguten vårres ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...