mamma-x-3 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #26 Skrevet 13. mai 2010 Trolig ikke bevisst. Men at informasjon som vil uroe foreldre blir tonet ned, og ikke nevnt (- om ikke direkte spørsmål dukker opp), har jeg selv erfart flere ganger. Det er enkelt og liketil å vaksinere dersom helsesøster sier som du, at "vaksinene er helt trygge og effektive". Bare så synd for oss alle at det (for å bruke et ord du liker å spre rundt deg) er en stor løgn!
ostepop123 Skrevet 13. mai 2010 #27 Skrevet 13. mai 2010 Nå har vel ikke jeg brukt ordet "løgn" her inne, så du får passe på hva du påstår. Det er klart at du tror at vaksinene hverken er trygge eller effektive etter utelukkende å ha lest deg opp på konspiratorisk anti-vaksine-litteratur, uten fnugg av virkelig kritisk sans. Hadde du virkelig vært så skeptisk som du sier, så hadde du lest den gode forskningen også. Du har jo forsåvidt allerede innrømmet at selv om en fullstendig objektiv drømmestudie hadde funnet at du tok feil, hadde du ikke latt det påvirke deg. Du stoler heller på dem som er kritiske, av prinsipp(?) eller fordi de er i mindretall(?). Og det er klart; da blir det ikke bare vanskelig å diskutere med deg på en fornuftig måte, det blir også vanskelig å ta deg seriøst. Men for å ta det igjen: vaksinene er trygge, og uansett langt tryggere enn sykdommene de er ment å beskytte mot. Alvorlige komplikasjoner oppstår langt sjeldnere for eksempelvis MMR enn det som kan oppstå ved å bli smittet av meslinger. Du har forøvrig til gode å vise dokumentasjon på at det motsatte er tilfelle.
mamma-x-3 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #28 Skrevet 13. mai 2010 Beklager ostepop. Jeg tok feil. det er EJ som strør rundt seg med slike bomber. Ta akkurat det tilbake. Hva som er virkelighetssans, tja, der var vi igjen. Totalt uenige. Og det er OK. Hva dokumentsjoen angår, jeg lytter på kilder og kritisk dokumentasjon som du snur ryggen til. Det er ditt valg.
EJ09 Skrevet 13. mai 2010 #29 Skrevet 13. mai 2010 Jeg strør ikke med bomber, fordi du har løyet i dette forumet for å fremme ditt vrangsyn. Du "lytter" til kilder, men er fullstendig sjanseløs når det gjelder kvalitetsvurdering av disse. Det er ikke slik at enhver kilde er like god, skjønner du. Eller, nei, det skjønner du ikke. Forskning er kritisk, det er det den er per definisjon. At den etter kritisk vurdering gang på gang kommer frem til resultatet at vaksiner er trygge og effektive, og at deres komplikasjoner langt sjeldnere enn komplikasjonene sykdommene de immuniserer mot, er ikke fordi den ikke leter, men fordi bevisets stilling rett og slett ER slik.
mamma-x-3 Skrevet 13. mai 2010 Forfatter #30 Skrevet 13. mai 2010 Du om dine holdninger. Jeg er bare ganske imponert over hvor naiv du er!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå