HerGårDetUnna!!! Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Etter at jeg begynte i ny jobb har jeg begynt å sykle mer. Vanligvis har jeg gått dit jeg skal, men sparer mye tid på å sykle. Når jeg ankommer jobb spiser jeg en grov brødskive til frokost. 2,5 timer etter er det luns, da blir det en yoghurt og 2 skiver eller 2 knekkebrød+ vann og en kopp kaffe. 3 timer etter det igjen spiser jeg et eple eller en skive+vann. Problemet er at jeg har fått så sinnsykt mye luft i magen... Absolutt hele døgnet.. Lurer litt på hva dette kan komme av.. Spiser jeg for mye kanskje? Innholdet i kosten er det samme som før jeg begynte å slite med luft.
Gjest Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Det kan jo hende det blir vel mye brød? Jeg har merket at det blir "luftig" hvis jeg spiser type rugbrød osv. brød som funker for min mage er Pandabrød og "det lille fiberbrødet" (coop/goman). Hva med å bytte ut en av måltidene med en salat som du ordner i stand kvelden før. Havregrøt (enten lagd på morgenen før du drar eller microvariant hvis dere har det på jobben din.) er jo også godt og veldig sunt. Kok deg egg for flere dager og ha i salat eller ved røykaklaks. Musli (godag) og melk?
HerGårDetUnna!!! Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2010 Ja, det kan jo hende det blir mye brød(gjær?). Skal prøve ut noen av tipsene dine, de var supre!
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Hadde jeg spist som deg hadde jeg blitt like luftig også. Tåler veldig dårlig gjær. Bytt ut minst et måltid. Eksempel på en dag uten luft for meg er: Frokost: 2 knekkebrød med kjøttpålegg, agurk og tomat. Vann Lunsj: En stekt ørretfilét (servert kald) 1 avocado, tomat og agurk. Vann og kaffe Alternativt bruker jeg å ha med omelett eller rester fra middagen dagen før. Microen på jobben har blitt min gode venn. Det morsomme er at det har spredd seg til kollegene mine. Mellommåltid: Eple og mandler Middag: Stekt kyllingfilét, fullkorn bulgur og stekte grønnsaker. Med to varme måltider om dagen finner jeg ofte ut at jeg er god og mett utover kvelden også. Lykke til! Det er ikke moro å være veldig luftig hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå