Gå til innhold

Småen har så mye luft i magen..hva hjelper? (1,5 mnd)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fullammer og er svææært forsiktig med melk og de andre tingene som er normalt at de får luft i magen av.

Drikker også fennikkel te,men syns ikke denne har noen effekt hos oss. Hva annet kan jeg gjøre?

Tusen takk for svar! Han har det ikke godt stakkar liten...:(

Skrevet

Kamille te hjalp her :)

Skrevet

Det hjelper også å la de små ligge i badekar med mor. Barnet slapper da av, og luften slippes ut..

Hilsen kamille te dama:P

Skrevet

Vi brukte minifom. Uten minifom hadde ikke vi kunnet gått ut i det hele tatt da tvillingene var små. Det hjalp på magevondten på dagen, ikke så godt på kvelden. Men tør ikke tenke på hvordan livet ville vært uten minifom på den tiden.. Brukte også kamillete og fennikkelte. Syns ikke fenikkelte hjalp

Skrevet

Du kan "sykle" med beina, ta gjerne av bleien først slik luften lettere kommer ut.

Massasje var noe som hjalp meg. Hvis barnet ligger fremfor deg på ryggen, masserer du i den retning tarmene går. Begynner altså nede i magen til venstre, masserer og presser lett rett oppover, tar bortover når du kommer til øverste del av mageregionen, og nedover igjen på barnets høyre side slik luften kommer ut.

Gjest Nabaat
Skrevet

Mente ikke bli anonym da.. Arg.

Skrevet

Fungerer best med babyolje på hendene;) hilsen 20.01

Skrevet

Heter du kine kanskje? :)

Skrevet

Tusen takk!! Kamille te skal rett i handlekurven i morgen! Og massasjen skal absolutt prøves! Takk for god beskrivelse av den:)

Og nei, jeg heter nok ikke kine:)

Skrevet

Vi fikk 5 ulike øvelser hos naprapat vi... Skulle gjøres 5 ganger daglig. Det gjorde susen. Liten effekt første gang, gang nr 2 skjønte vi hvorfor lillegutt hadde vont i magen! Han fylte 4 bleier på under 10 min...

Skrevet

oi! Så bra det fungerte for dere:)

Du har ikke lyst å fortelle om de øvelsene vel..??;) Har ikke akkurat vært overflod av bæsjebleier her..

HI

Skrevet

Minifom! Vi fikk en ny unge over natta! Fra hyl og skrik dagen lang, til en blid og smilende liten jente :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...