Gå til innhold

Ville dere blitt fornærma om dåpsgaven til deres barn var et tre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kanskje det kunne vært kosig. Eget tre å klarte i når barnet ble større. :-)

Et fint et av noe slag, som tåler litt vær og vind. Tips?

Gullranke er jo fint?

Skrevet

Gullranke, gullregne.. Potet, pottit... Eller... øhm...

Skrevet

Kjempefin idé, iallfall hvis familien har tenkt å bli boende en stund. Hva med et epletre?

Skrevet

Ja, tittet på Plantasjen nå. Epletrærne er nydelige, og kan plantes her. :-)

Gjest amandine
Skrevet

Da hadde jeg blitt kjempeglad!

Satt og så på barnetv her om dagen med ungene og så plutselig igjen en gammel venn, et tre som ble plantet da jeg gikk i tredje klasse.. Det er stas med sånne varige ting!

Skrevet

vi gjorde det. plantet 1 tre i hagen for vært barn som ble født. det var koselig helt til det ene treet døde... hehe.

men er det bare ett barn så blir det jo ikke samme risikoen

koselig idee ihvertfall!

Gjest sug lut
Skrevet

Briljant ide. Kunne døpt hvem som helst om jeg fikk en sjasmin-busk... hm, har diverse udøpte unger her...

Gjest amandine
Skrevet

Jammen meg en haug udøpte unger her også;) Og ingen epletrær, heller..

Skrevet

Hadde fremfor alt lurt på hvor i huleste jeg skulle ha plantet det...

Skrevet

Vi flyttet hit etter at guttene ble døpt, men de har fått hvert sitt epletre i bursdagsgave, og det er kjempestas (for storebror ihvertfall, som skjønner konseptet).

Han har et prinsetre og lillebror har et "disco" (discovery) og de sørger for at trærne får vann om sommeren, og at eplene blir spist. Foreløpig er det slunkne frukter, 3 prinser og en disco, men vi har store forhåpninger.

Synes dåpsgavetre er en kjempeide! Skal ønske det til lille frøken dings til dåpen om tre uker:)

Skrevet

Det var en flott ide!

Skrevet

Kjempefin gåve, forutsatt at foreldra til babyen eig huset (så dei ikkje plutseleg må flytte av ein eller annan grunn), og at det er hage :o)

Skrevet

Jeg går for et vakkert epletre. Leste at det jeg ville ha kunne plantes her så da håper jeg det holder seg fint.

De eier hus og hage og flytter ikke med det første nei, så epletreet får stå lenge. :-)

Glad den lure sia av meg slår innom av og til, er veldig fornøyd med meg sjøl nå. :-D

Skrevet

jeg ville blitt glad. et eget tre tenk så flott.

men gullregn er vel som blåregn giffdig? litt usikker.

mitt forslag er et frukt tre. epler, pærer, kirsebår, plommer el.

Skrevet

Alt som symboliserer liv er fine gaver. Vi har gitt buskvekst i bryllupsgave til og med. En sjasmin, som visstnok symboliserer den første kjærlighet. Når det kommer til planter og trær, kan det bare være så klissete som det går an. :)

Skrevet

Gullregn er veldig giftig, og de blir heller ikke så store og solide klatretrær som eple- eller morelltrær. Kjempeflott dåpsgave forresten!

Gjest amandine
Skrevet

Vi har gitt rose i bryllupsgave til venner hvor mannen var kjent distré, en Ingrid Bergman så de har langstilkede røde klare til bryllupsdagen hvert år uavhengig av hukommelse...

Skrevet

Nå er ikke jeg kristen, men jeg hadde satt pris på noe sånt som gave til barnet mitt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...