Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Har alltid vært overvektig og må ned mange kilo. Går turer med babyen hver eneste dag. Spiser sunn frokost, sunn lunsj, sunn middag. Passer på å spise ofte,drikke mye vann, spise frukt og grønnsaker.. Men når kvelden kommer, er det som om hjernen min klikker. Nå har jeg dyttet i meg 5 tortillalefser med ost og skinke En skive med smøreost, en halv skive med sjokade Og enda går jeg rundt og fyser og åpner kjøkkenskapene flere ganger. Jeg MÅ liksom ha mat!!! Blir ikke mett eller fornøyd. Er det rart jeg er feit??
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Kanskje det ville hjelpe med en kaloritelling som den vektklubb.no har? Der spiser man til man har nådd kalorigrensen, og etterpå må man si stopp. Problemet for deg er vel at du ikke vet når det er endelig stopp.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Magen er vant med å få mat, mye mat om kvelden. Det er derfor du er fysen på det. Vær streng med deg selv, kutt ut kveldsmaten til et par tre knekkebrød og en kopp te el lign på kvelden. En ukes tid etterpå så er du ikke sååå fysen mer:-) Er litt som å slutte å røyke rett og slett. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Hei! Jeg vet godt hva du sliter med. Jeg har det også sånn i perioder. Og jeg vet at det ikke er "bare" å slutte å spise om kveldene.. For meg hjelper det i alle fall ikke å telle kalorier. Det som hjelper meg er å få flyttet fokuset på mat over på noe annet. Gjøre noe som ikke kan kombineres med å spise, f eks strikke. Prøver også å lage meg noen kjøre"regler" som f eks ikke gjøre noe annet enn å spise når jeg spiser, spise regelmessig gjennom dagen, spise ordentlige måltider, slik at jeg blir passe mett, Ikke bli sulten. Spise sakte. Det hjelper også å lage en slagplan for kvelden, slik at du kan gjøre noe annet når suget etter mat melder seg. Ringe til noen, eller gå og ta en dusj, pusse tennene.. Egentlig var det godt for meg å skrive dette svaret til deg nå, for jeg er inne i en dårlig periode selv, og nå ser jeg hva jeg må gjøre selv også Lykke til, til oss begge to!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Jeg bruker å kutte opp masse grønnsaker og frukt, gulerot, paprika.epler og lignende så kan jeg gnafse så mye jeg orker. Spis vanlig kvelds, fyll på med dette.Smoothie er også flott, for å få dekket søtbehovet.
Gidder ikke! Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 En ting som funker veldig bra for meg som er helt vill etter sjokolade og som har hatt en slags sukkeravhengighet, har vært å spise en nutrilett- bar når suget har blitt for stort. De smaker kjempegodt, spesielt den med toffee og karamell... På kvelden når du bare MÅ ha noe å putte i kjeften, kan du f.eks lage deg en kesamdipp med urter og krydder og kutte opp masse forskjellige grønnsaker. Eller lag en søt variant med kesam, frukt/bær, lettsyltetøy eller honning. Jeg kjøpte splenda, et søtningsstoff, som jeg bruker til sånt, liker ikke smaken så godt, men hvis man tar litt syltetøy og litt splenda, blir det godt! Og blander du i cottage cheese får du masse proteiner og en riskremaktig dessert:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå