annka82-har 3 nydelie gutta:) Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Hvorfor skal man egentlig ikke trene?Noen som vet? Fødte for 8 dager siden,og har så løst å dra på fotballtrening :S Er i fin form,men kjenner jeg er litt stiv i kroppen,men tenkte å ta det litt med ro...Babyen sover stort sett hele tiden i tillegg,hvis han evt skulle våkne så tar det bare 2 min å kjøre hjem...
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Dette gjelder ved keisersnitt pga du kan få brokk dersom du trener før den tid.
annka82-har 3 nydelie gutta:) Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2010 Å er det bare ved keisersnitt det gjelder?Da har jeg misforstått;) Så da kan jeg altså bare dra på trening en tur?
Gjest Bjørnen Collargol*gravid Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Ja har ikke hørt noe om restriksjoner ved vaginal fødsel jeg i alle fall... Men viktig å lytte til kroppen sin og ikke overdrive
annka82-har 3 nydelie gutta:) Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. mai 2010 Nei,kanskje bare jeg som har hørt feil eller misforstått;) Nei jeg skal ta det med ro,bare få springe litt og rørt kroppen,har sittet for lenge nå kjenner jeg;) Men takk for svar:)
trollmor & trollungene Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Har fodt vaginalt to ganger og fått beskjed om å vente 6 uker før trening gjennopptaes.
ღMadame_mim ღ Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Du skal alltid vente i 6uker med å trene uansett om du har født vaginal eller med keisersnitt. Grunnen er at etter en graviditet er båndene som holder fast livmoren (ligamentene) veldig slappe fordi de har blitt strukket etterhvert som magen har vokst. Disse skal nå trekke seg sammen igjen. Dersom du trener vil livmoren "henge og slenge" inne i magen og kan i verste fall føre til skjedefremfall. Dette må opereres. Jeg klødde i fingrene etter å trene igjen, men selv etter 6 uker så merket jeg faktisk at det fremdeles var litt slapt inni der!!
maria isabell Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 det eneste en skal trene er bekken bunnen,,tren den lenge og hver eneste dag før du strater anna trening...begynne forsiktig med turer på fjellet og slikt,ikke lange joggeturer eller vekter....eller trening med mye hopp og sprett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå