Gå til innhold

Datteren min på 3 år skal begynne

Anbefalte innlegg

Skrevet

barnehahe til august, men har ikke fått plass i noen av de barnehagene vi har søkt i. Det som skjer er at hun innen 31.august vil gå tildelt en plass innen kommunen.

Det jeg lurer på er hva må jeg gjøre for å få kunne stå på venteliste til en av de bh vi ønsker? Må jeg evnt. søke på nytt/overflytting etter opptaket er ferdig eller kan jeg ringe å si ifra?

Hvor mye innflytelse er det bh selv (kommunale) har på inntaket? Jeg har blitt rådet til at jeg burde ringt rundt og dratt på besøk til de bh jeg ønsket, noe jeg ikke gjorde. Er det virkelig noe hjelp i å gjøre det?

Hvordan er det plassene blir tildelt i Oslo? Annsinitet eller "loddtrekning"?

Trodde det skulle bli lettere å få inn ei på 3 år, men der tok jeg feil...

Skrevet

Jeg kan prøve å svare deg litt, Da vi fikk plass til minstemann var det på 3.ønsket vårt da kunne vi velge å ta den plassen og stå på venteliste på barnehage nr 1 på lista.

I Oslo så er inntaket slik at det er de eldste barna som skal ha plass først, med mindre det er noen med prioritet som står i kø først.

Det er ikke lett å få inn en 3åring siden hun da skal inn på en storbarnavdeling og det er barna fra småbarn som har rett på plass først. For da man først har fått plass er den helt til man begynner på skolen.

Skrevet

Takk for svar.. Jeg er veldig spent på hvor hun for plass, hvis hun får da..

Ja det virker for meg som om det hadde vært lettere og få inn broren.Får håpe jeg får inn på søskenprio om noen år:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...