Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal du sminke deg selv?

Skal du bruke masse foundation?

Jeg bruker ikke mye sminke til hverdags - aldri foundation og pudder!

Ikke for det jeg har fin nok hud, men for det jeg ikke liker og ha "maske" i ansiktet mitt! Og få brun gørr i neglene når jeg klør meg litt i ansiktet, og føle meg kunstig! Og jeg ser på andre som har pudder og slikt, at det IKKE er pent. Pudder som ligger i porene....!

Men føler at "alle" skal bruke foundation og pudder når de skal sminke seg som brud.

Hva er DIN mening rundt dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er makeup artist, og det trenger du absolutt ikke! Pudder fremhever dessuten urenheter og rynker, så det er vel generelt ikke flatterende om du ikke er veldig heldig uten rynker eller urenheter.

Anbefaler en veldig lett mineral foundation, kjennes som fuktighetskrem, og fører bare til en litt jevnere farge i ansiktet. Veldig bra. Man skal ikke kline på med kjukt lag når man gifter seg, om man gråter så blir det jo stripe :P Du trenger ingenting om du ikke vil det! Det er ditt bryllyp, se ut som deg selv! :)

Skrevet

Har du tips til en god foundation som er lett å smøre ut for oss som ikke er vant med å bruke det da? Jeg vurderer også å sminke meg selv, men er ikke noen racer på det ennå. Hvis man ikke vil se ut som man er så vedlig sminket men allikevel fremheve øynene, hva er lurt å bruke/ikke bruke?

Og det klassiske spørsmålet, hvor avslutter jeg foundationen? Er redd for å få kant..

Er ikke HI men blander meg inn i tråden allikevel :o)

Skrevet

Jeg skal sminke meg selv. Jeg bruker ikke annet enn bittelitt mascara til vanlig og er ikke hver dag jeg gidder det heller.

Jeg kommer ikke til å kline trynet fullt med alt mulig rart, men kommer til å ha litt under øynene siden jeg lett får mørke ringer under øynene. Blir nok også litt farge i kinnene også litt mascara og øyeskygge og en fin lebestift.

Har ikke noen super tips når det kommer til sminke annet enn at det skal se naturlig ut. Smink deg et sted med bra lys. Ta gjerne med deg et speil ut i dagslys for å sjekke hvordan sminken ser ut i dagslys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...