Sjokoladebanan Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Gutten min på 21 mnd, har fått badeskrekk. Er ikke helt sikker på hvorfor, for han har alltid kost seg i vannet, men mest sannsynlig har vannet blitt litt varmere enn vanlig akkurat den ene gangen, og siden da har det vært blånekt. Han hyler å løfter bena opp, og klamrer seg til oss om vi prøver å sette ham nedi. Han kan godt stå utenfor og plaske i vannet, men nekter og komme oppi karet. Har også prøvd å være oppi sammen med ham, men han hylskriker, og nærmest klatrer oppå meg, så det fungerte heller ikke. Dette har pågått i en mnd minst, så jeg begynner å bli litt i beit for hva vi kan gjøre. Andre som har opplevd dette? Hva gjorde dere? Ellers så er det vel bare å smøre seg med tålmodighet, og håpe det går over etter en stund :-/
brooklyn Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Det samme skjedde med eldste vår, da han var 23 mnd, vi var på Mallorca og han skåldet seg i badekaret på hotellet, da det plutselig kom masser av kjempevarmt vann. Da nektet han å bade i to mnd etterpå, helt fullstendig blånekt. Vi løste det ved at pappaen hadde han på armen når han dusjet, (først bare stirret de på vannet og tok litt på det) først korte dusjer, så litt lengre, deretter orket/turde han å stå i dusjen selv (det tok litt tid), og etter halvannen mnd med å dusje først og deretter bare stirre på badebaljen, våget han seg såvidt oppi. Det tok tid, men det ordnet seg. Måtte bare ha tilvenning på nytt igjen og tålmodigheten klar. Håper det ordner seg!
Sjokoladebanan Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2010 Tusen takk for tips. Han er ikke noe glad i å dusje, for hater å få vann over hode, så å ta ham med i dusjen som tilvenning, vet jeg ikke om fungerer, men jeg må nok bare ta tiden til hjelp, og la ham få plaske litt i vannet med hendene frem til da...
It's all about me Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Opplevde det samme med jenta. Prøvde alt, lirket og smisket men hun ville ikke bade mer. Hun var skikkelig ill og hylte og gjemte seg når hun hørte dusjen ble skrudd på. Etter noen mnd ble jeg lei. Ga opp, droppa badebalja, vaska henne heller raskt og hylendes i dusjen. Så sikkert brutalt ut, men jenta måtte jo dusje innimellom. Samtidig tok pappan med henne på badeland. I garderoben da hun skjønte hva som skulle skje satte hun igang hylekoret, men da de kom ut i bassenget gikk det etterhvert over. Fra den dag av begynte hun å like å bade hjemme igjen også, og nå elsker hun det mer enn noen gang. Så hos oss var det ikke gradvis og rolig tilvenning som gjaldt men å være kald og heller vise henne hvor godt og ufarlig vannet er.
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Høres kjent ut. Ringer fortsatt i øret mitt etter hylingen til junior da han blånektet å bade i et par måneder i fjor. Han begynte slik da han var 21 mnd. Vi løste det slik at jeg plasserte ham i en tørr balje som jeg sakte fylte vann i. Han skrek og jeg vasket ham mens han sto rett opp og ned i den med litt vann i bunnen. Naboene trodde vel vi drev barnemishandling og noen venner vi hadde på besøk forsto ikke hvor ille det var før jeg badet ham før leggetid mens de var tilhørere av opptrinnet. Det går over! Lykke til så lenge. Smøre seg med masse tålmodighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå