Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Han er med meg på do, han er med meg i sengen, han er med meg i tankene mine. Han finner på masse sprell, er små kriminell og fyllekjører, men jeg elsker han fordi.. Han er gift (noen ganger sier han det er samboer) men jeg vet ikke.. Peder Ås - Jeg er glad for å ha gjort ditt bekjentskap.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Jeg har også hatt meg med Peder Ås. Grøss. Men han har en tildens til å bli borte hvis man bare holder ut og gjør jobben sin. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #4 Skrevet 4. mai 2010 Peder Ås er en gjennomgående figur i jusopplæringen i Norge, både i videregående skole og på universitetsnivå. Peder Ås bor i Lillevik, et lite sted langs Sørlandskysten,[1] og hans omgangskrets består av blant annet Lars Holm, Hans Tastad og Marte Kirkerud. Peder Ås portretteres ofte som en ganske alminnelig mann, om enn som en som ofte havner på kant med loven, gjerne i form av alkohol- eller narkotikamisbruk (f.eks. fyllekjøring), hærverk, eller som en som enten har solgt dårlige varer/eiendom eller som kjøper av dette. Han kan gjerne være gift med Marte Kirkerud, selv om hun ofte også opptrer som offentlig saksbehandler, mens Lars Holm gjerne er hans kamerat eller partner i diverse foretak. Holm kan også kan være en Peder Ås også gjør forretninger med. Hans Tastad er nesten uten unntak en Peder Ås gjør forretninger med, f.eks. som utleier eller leverandør. Ifølge en artikkel fra Juristkontakt har man funnet spor av Peder Ås helt tilbake til 1897, men det er mulig han har vist seg før dette også
Miss Misantrop Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Ler, det er nok mange av oss som går til sengs med han om dagen. Lykke til på eksamen alle sammen.
mozell Skrevet 4. mai 2010 #6 Skrevet 4. mai 2010 Hahaha, ja han Peder Ås er jammen mye rundtom og havner oppi problemer gitt
Rampongi Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 Peder hadde jeg mye "moro" med på høyskolen. Han var med meg på en eksamen også gitt.. Artige mannen, kommer stadig opp i rare situasjoner..
tante grusom master of law Skrevet 4. mai 2010 #8 Skrevet 4. mai 2010 Hahaha! Heter du Marte Kirkerud? Hils Peder og si at han er dum som et brød!
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2010 #9 Skrevet 4. mai 2010 Tante grusom... være så snill å hjelp meg! Er det et hefte eller noe der jeg finner bakgrunnen for lover. Utarbeidelsen av dem?
tante grusom master of law Skrevet 4. mai 2010 #10 Skrevet 4. mai 2010 Ja. Er det forarbeidene du tenker på? Du kan låne forarbeidene på bibliotek for eksempel. Det er odelstingsproposisjon (ot.prp) og nou som som regel er mest relevant å lese. Hvilken lov er det du lurer på?
tante grusom master of law Skrevet 4. mai 2010 #11 Skrevet 4. mai 2010 De ligger også på stortinget.no....
tante grusom master of law Skrevet 4. mai 2010 #12 Skrevet 4. mai 2010 Jeg er imidlertid ikke sikker på hvor gamle forarbeider som ligger på nett, men det finner du fort ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå