Gå til innhold

For første gang ble jeg flau over meg selv og mistet mere gløden for mannen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag stod mannen min ute og snakket med naboen og røyka. Jeg kom etterhvhert ut jeg og for å få litt frisk luft og for å være med å snakke. Jeg liker naboen og prøver å få bli bedre kjent med naboen da jeg ikke kjenenr så mange rundt her.

Etter å ha snakket litt kom vi inn på å snakke om at jeg har par på jobben som jeg har en tulle-tone med, vi diskuterer og kan tulle med hverandre uten å ta hverandre seriøst(par av lederene der)

Men så er det at jeg jobber på en verna bedrift, som en bruker i arbeidstrening pga omskolering og for å finne ut hvilke arbeidsoppgaver som passer meg osv..og verna bedrift vil si at det er en bedrift hvor de ansatte er på arbeidstrening slik som meg, folk med forskjellige historier bak seg og behov..

Men når vi snakket om de jeg har tulle tone med så utbryter mannen min til naboen og bryska seg for å tulle for å være "kul"(kjenne att den) hvor hans poeng er å få meg til å se dårlig ut, med at jeg da tulelr med folk som er i verna bedrift og som ikke takle hverdagen osv osv.."men det er lederene jeg tulle med, ikke ansatte" sa jeg, men da vridde han om til at de lederene hadde tatt seg jobb der fordi de ikke taklet helt ordentlig jobb og jeg da tulle og "bryte" de ned..

Greit at mannen min tulla, men han fikk det til slik at jeg stod og skammet meg foran naboen, at jeg er på verna bedrift fordi jeg ikke "takler" vanlig jobb (noe jeg gjør, men der er det spes tilpasset slik at en kan øke eller senke arbeidsmengden i forsøk på å se eksakt hva som passer for en, noe som da er vanskligere i vanlig bedrift) ,, men jeg ble så flau..hva tror naboen om meg nå? verna bedrift..at jeg tuller støtt og er fæl mot de som ikke takler ting så bra??

Dette og mange andre ting har gjort at gløden er dempet..

Dette var bare dråpen

Skrevet

Hadde mistet respekten for han jeg og ikke bare gløden!

Skrevet

Herregud, makan til babling!

Ikke rart du jobber i verna bedrift!

Skrevet

Herlighet for en teit og unødvendig kommentar.

Så synd at mannen din gjør slik mot deg. Det er respektløst, og kanskje gjort for å sette seg selv i et bedre lys? Jeg hadde uansett tatt opp dette med ham. Det er ikke akseptabelt å gjøre slik mot de man skal leve sammen med. Skjønner godt at det dreper gløden.

Skrevet

Verna bedrift er for funksjonshemmede! Ikke utnytt det hvis du er så "smart" som du skal ha det til.

Gjest Pusikatt
Skrevet

21.04 nå har du misforstått hva en vernet bedrift er. Og dessuten, å være funksjonshemmet har ingenting med smarthet å gjøre. Man kan da være lynende intelligent både i fag og sosialt, selv om man sitter i rullestol feks. Forveksler du kanskje med psykisk utviklingshemmede?

Skal være enig i at HIs innlegg var mye rotete og jeg skjønte det ikke helt, men en vernet bedrift tilbyr uansett arbeid til mennesker som i en periode i livet trenger et arbeidsrettet tiltak, og som uten offentlig støtte sannsynligvis ville vært arbeidsledig. Arbeidstrening etter sykdom, psykiske problemer, rusproblemer eller andre ting.

Skrevet

Mannen din er en idiot!

Skrevet

Si det til ham. Forklar ham hva en verna bedrift er for noe og hvorfor du er der. Kanskje han ikke helt vet hva det er og , ja, synes det er litt flaut...?

Og så kan du legge til at ektefellen skal støtte sin partner, ikke drite ut/bryte ned og at du håper at det ikke gjentar seg.

Og hvis det skjer igjen/ofte så kanskje du hadde hatt det bedre med selvrespekten i behold alene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...