Mammaen til Isak Skrevet 4. mai 2010 #1 Skrevet 4. mai 2010 Leste tråden om vindusnal. Bruker du bare grønnsåpe i vannet??
Den heldige eier av ett barn Skrevet 4. mai 2010 #2 Skrevet 4. mai 2010 Hehe, skal ikke utpeke meg som noen vindusekspert, men de er faktisk rene og uten striper:) Bruker først vann og grønnsåpe - vasker. Så bytter jeg klut og vasker med kun vann Til sist tørker jeg med en ny ren klut. Spør om jeg har en kresen oldemor og en kresen bestemor? De er ikke nådige om vinduene er skitne. Naboen bruker avispapir og har fine vinduer, men jeg fikk ikke det til. Så det er sikkert mange ulike vaskemåter:)
BlåBlå Skrevet 4. mai 2010 #3 Skrevet 4. mai 2010 Sånn gjør jer det også, men har litt salmiakk i det vannet jeg vasker med etter grønnsåpa.
Mammaen til Isak Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2010 Bruker du ikke nal? microfiberkluter? Jeg sliter med å få blanke vinduer nemlig hehe... Nå har jeg småruta vinduer,gamle,uten avtagbare sprosser og det er noe herk med alle disse småvinduene i hvert vindu. Må kappe til en nal om jeg skal bruke nal, så tenkte det kanskje gikk uten nal? Avispapir har jeg prøvd også, blei ikke pent hos meg hehe:)
lykkeligmor til to<3 Skrevet 4. mai 2010 #5 Skrevet 4. mai 2010 Jeg lærte en veldig lettvint måte å vaske vinduer av ei super-vaske-husmor på jobb:O) tar ganske enkelt ei bøtte varmt vann med salmiakk i, ha i en bitteliten dæsj zalo på slutten når du tapper i. (det skal ikke skumme opp). vask lett over vinduene med en klut og tørk over med ei tørr fille etterpå. Vinduene blir rene og blanke på null komma niks:O) hmmmm, skulle gått over mine ser jeg...:/
Mammaen til Isak Skrevet 4. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 4. mai 2010 zalo og salmiakk er det jeg har lært av mamma også men det går fint an å droppe nalen altså? Hvordan kluter bruker dere da jenter?
lykkeligmor til to<3 Skrevet 4. mai 2010 #7 Skrevet 4. mai 2010 haaaaaaaaaaater nal som pesten, altfor tidkrevende for den nye generasjons utålmodige og travle husmødre!!!)))) Jeg bruker vel vanlig klut i bøtta og mikrofiber til å tørke av med. Sikkert superbra å bruke mikrofiber på begge...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå