Gå til innhold

Vente m/ nytt fersk forsøk i hvor mange sykluser???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Da skal jeg kanskje snart i gang igjen, blir det siste søskenforsøket vårt. Jeg har veldig lange og uregelmessige sykluser, så jeg kan få begynne med nedregulering ved neste mens, eller vente til neste. Hadde jeg hatt normale sykluser så hadde jeg rukket tre før neste stimuelring, men med min syklus rekker jeg bare en. Venter jeg enda en syklus kommer vi til i slutten av juli eller starten av august. Blir nesten 3 mnd i forskjell det...

Jeg har jo lyst at alt skal være optimalt med tanke på at dette blir vårt siste, samtidig kunne jeg veldig gjerne tenke meg å komme i gang.

Noen med erfaringer/tanker???

Hvor lenge har dere ventet mellom et fersk forsøk til det neste?

Vi tar det privat, så derfor får vi selv bestemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, kjærevene!

Godt at dere er igang med planleggingen av neste forsøk :-) Se fremover er viktig.

I det offentlige fikk vi starte igjen på tredje mens etter forsøket. Ved de to private klinikkene jeg har vært får vi starte på andre mens hvis vi vil. Hvis man har langt regime og gjennomsnittslig syklus blir det dermed henholdsvis i overkant av 2,5 eller 1,5 mnd mellom avslutning av et forsøk og starten på neste.Med kort regime blir det jo rundt tre uker kortere. Jeg tror det er greit at man må vente såpass lenge, også for at kroppen skal få normalisere seg litt. Jeg har alltid hatt ordentlige pauser imellom (2,5 mnd og lengre), men det har ikke vært mitt valg, men pga sommerferie, påske, graviditeter etc.. For oss godt voksne er det også et poeng å komme videre og ikke ble eldre enn nødvendig underveis, men også å kunne komme videre med livet hvis det ikke blir biologiske barn.

..men for deg som har lange sykluser så blir det jo enda mye lengre å vente.. Hvis du mener at du har hatt mensen ved det forrige forsøket ditt, og så kan begynne igjen på neste mens, så tror jeg at det, fysisk sett, er helt OK. Spørsmålet er hvordan du føler det mentalt sett? Er du klar for nytt forsøk da?.. Det er vel du det sier. Så da ville jeg ha gjort det jeg kunne for å tilrettelegge mens du venter på neste mens, spist godt, trent, sovet godt og mye, stresset ned, kost meg så masse jeg bare kunne.. Da blir du klar, fysisk og psykisk, for spiren som skal sitte, kjærevene!

Skrevet

Hei kjærevene,

ville bare signere det MK73 skriver.

Jeg har pleid å ha en normal mens mellom hvert forsøk. Siden jeg hittil har fått bedre og bedre egg, innbiller jeg meg at det kanskje kan være litt hormon-rester i kroppen som virker positivt inn fra siste forsøk også. Mulig jeg er helt på viddene, men det viser seg at jeg f.eks. måneden etter et forsøk ikke spotter før mens, men at det tiltar litt etter hver måned igjen. Mulig det kan ha noe med medisinrester igjen, tenker jeg?

Uansett vil jeg ønske deg lykke til når du enn måtte føle for å starte opp igjen med neste forsøk.

En annen ting er å være flink til å ta vitaminer, det tror jeg faktisk har vært positivt for min del. Hiver innpå så det står etter :) jod, sink, selen, b-vitamin, multivitamin. Har også brukt wheatgrass, men denne gangen hadde jeg ikke kjøpt det. Gjør heller ingen skade, kanskje tvert imot.

Lykke til videre kjærevene, og tvi tvi for at det ordner seg til slutt! Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...