Gå til innhold

Det tales om en gartnerlosje her. Hvordan redder jeg balkongklematisene mine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

De ser litt stusslige ut nå...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lever de i det hele tatt? Hvis ikke så er nok løpet kjørt... Er den gjenblomstrende? Altså, kommer det nye skudd på stilkene i fra i fjor, eller kommer den med rotskudd hvert år? (tror i alle fall det er to typer av dem...)

Kommer det nye skudd på gamle stilker (vel, SKAL komme nye skudd) så bruk gartnertrikset hvis ingenting har begynnt å se noe som helst levende ut:

Gartnertrikset hvis du er usikker: Kjenn på stilkene en passe varm dag (øh...litt varm, da..) Er stilkene kalde så er det et tegn på at planten suger vann (lever!!) er de varme, så er den sannsynligvis død.. (løp og kjøp!)

Kommer planten, men er stusselig -da gjelder pase vann og litt gjødsel etterhvert...

Skrevet

Min står ikke på balkong, men ser stusselig ut den og. Se etter blader nederst og litt oppover stilken. Mulig du ser liv. Knekk av en pinne som ser dau ut. Er den grønn inni, er det håp:)

Gjest amandine
Skrevet

Hvis du ikke vil knekke den i fare for å gjøre vondt verre, kan du skrape litt med neglen og se om det er grønt eller brunt under overflaten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...